De ce Steaua


postat de Dez, comentat de Ben

Acest articol este in general adresat fanilor stelisti dar si celorlalti fani ai mei, pardon ai fotbalului,desigur. Hmmm… cu ce sa incep? Pai da, sunt stelist ca majoritatea microbistilor romani. Imi aduc aminte ca abia invatam sa lovesc mingea corect si tata se uita la fotbal.

Un rol important in alegera echipei favorite l-a avut tata, care e deasemenea stelist. Imi amintesc perfect ziua in care am vazut primul meci de fotbal. Era toamna anului 1997. La televizor se juca Steaua Bucuresti – Paris Saint Germain; nu era nimic interesant de facut asa ca am preferat sa privesc la televizor si implicit la meci. Nu pricepeam pana atunci de ce se tot uita adultii la fotbal cand e mult mai frumos sa il practici. Dar din primul moment mi-a placut sa urmaresc meciul (sunt sigur ca si modul in care s-a desfasurat a avut rolul lui) care avea sa se termine cu victora Stelei 3-2. Cum sa nu tii cu Steaua cand primul meci pe care il vezi e o victorie in fata unei echipe cu notorietate in fotbalul european?!?(sau cel putin asa gandeam eu pe-atunci). Mai apoi am aflat ca PSG a folosit un jucator ce nu avea drept de joc si a pierdut la masa verde, iar la retur Steaua a pierdut rau de tot, dar asta s-a intamplat pentru ca nu am privit eu meciul, sau asa imi place mie sa cred 🙂.

Steaua-Sevilla

Steaua-Sevilla

Eh… vremea a trecut si tot stelist am ramas. In ultimele 2 sezoane in care Steaua a participat in Champions League am fost la toate meciurile sustinute in Ghencea in grupele competitiei. Am fost si la cateva meciuri in Cupa UEFA si pot sa spun ca nimic nu se compara cu atmosfera de pe stadion care schimba totul. Oricat de plictisitor ar fi meciul… tot e frumos. Acasa cand stai in fotoliu iti vine sa schimbi postul, sa cauti pe net imobiliare etc. cand meciul e plictisitor, dar in tribuna, credeti-ma confruntarea se vede cu totul altfel si nici nu iti dai seama cand trece timpul (sper ca Steaua sa intre in grupe si anul acesta sa ma simt si eu bine). Nu stiu cantece de galerie sau alte chestii, nu imi dau viata pentru echipa, nu l-am injurat pe Dica cand a ratat singur cu poarta goala, dar tot sunt stelist si tin la echipa.

Imi pare rau sa vad unde s-a ajuns. Imi pare rau sa vad ca CFRul a luat campionatul. Stiu ca toata lumea urla ca Steaua nu merita, ca nu a castigat pe bune cu Rapidul ca nu stiu cum si nu stiu ce. Dar abia atept sa ii vad anul asta in Champions League pe unguri, pardon portughezi sau ce sunt ei p-acolo, cum se fac de ras. Oricum Becali este cel care a stricat clubul. Am vazut zilele trecute la stiri cum la pauza erau filmati pe ascuns Becali si Lacatus: Becali catre Lacatus: “Baga-l ma si pe Badea ca asta e bun”, Laca: “Da, asta aveam de gand…” . Pai unde ati mai vazut voi sa se bage patronul peste antrenor? Asa nu se face performanta. Cand era Olaroiu nu se baga peste el si Steaua a fost la 5 minute de finala Cupei UEFA, dar acum Steaua nu mai castiga nici amicale. (vorba aia la amicale sunt buni si romanii). Si cica Becali baga bani la echipa, pai ia jucatori de 2 milioane din banii clubului si dupa ia 10 milioane ca s-a calificat in Chmapions League. Bravo ma, fotbalul nu e profitabil. Sper sa se treazeasca la realitate patronul Stelei si sa aduca cativa jucatori si un antrenor bun pentru ca Lacatus inca mai are de invatat. Daca va face asa va avea mult mai mult de castigat decat o face acum.

Nu vreau sa inchei asa pesimist. Chiar daca Dica a plecat, iar Goian a ajuns rezerva, Zapata este cel mai bun portar si Dayro Moreno este cel mai bun jucator din Liga I. Nu ma credeti? Vedeti voi! Forzza Steaua!

Ben zice: Ce naiba ai frate cu CFRul? E o echipă bună, a avut şi momente de slăbiciune, ce-i drept, dar şi-a văzut de treabă şi a ajuns meritat în vârf. Din nou întreb: care e problema cu străinii? Ce dacă patronul e ungur ca origine (dar român ca naţionalitate, ca să fim clari) şi jucătorii sunt în marea lor majoritate străini? Într-adevăr, nu au experienţa competiţiilor serioase, după cum s-a văzut şi anul trecut, dar doar asta nu e de ajuns să te facă să crezi că o să eşueze lamentabil. Pardon, tu nu crezi asta, tu „abia aştepţi”… Ce te face să crezi că Steaua, unde într-adevăr imixtiunile lui Becali strică totul, nu o să clacheze (ca anul trecut de altfel)? Ştiu că tu eşti un adevărat oracol în materie de fotbal, dar nu înţeleg ura asta faţă de CFR… Şi da, dacă nu ar fi câşigat CFRul ultimul meci, Steaua ar fi ieşit campioană pe nedrept – de ce să ne ascundem după degete?

3 Responses to De ce Steaua

  1. Dez spune:

    Ben, daca Steaua zici ca ar fi iesit campioana pe nedrept, nu ti se pare la fel de nedrept ca CFR sa joace in grupele Champions League pe punctele acumulate de Steaua si Rapid. Anul trecut CFRul nu stiu daca a obtinut vreun punct. Tot ce stiu e ca a luat bataie de la niste ciprioti amarati in cupa uefa cu 4-1 sau asa ceva. E clar ca CFR a profitat din plin de perioada proasta prin care a trecut Steaua avandu-l pe Hagi antrenor si mai apoi Pedrazzini, dar eu tot nu cred ca merita CFR sa joace in Champions League. Dar… poate ca e mai bine asa.

  2. Ben spune:

    Sunt de acord ca Steaua si Rapidul au avut un merit foarte important in a aduce fotbalul romanesc la nivel de cluburi in poziţia pe care o ocupă astăzi. Din nou, sunt de acord că CFRul a fost lamentabil în Cupa UEFA. Dar bătălia pentru calificarea în CL s-a dat în Liga I, unde CFRul a jucat excelent în tur şi mai slab în retur, dar şi-a meritat per total locul. E într-adevăr ironic că o echipă care acum câţiva ani era departe de prima ligă ajunge acum direct în grupele CL pe umerii altor echipe, însă dacă Steaua ar fi vrut să fie în locul CFRului, ar fi trebuit să joace cum trebuie în Liga I, să învingă şi restul venea de la sine. Ce să reproşezi CFRului? Că a câştigat meciuri? Că a jucat fotbal? Băieţii au fost în locul potrivit la momentul potrivit, au muncit şi au ajuns în CL.

  3. joe spune:

    ce naiba vorbim nu cunoasteti istoria stelei singura echipa care are istorie

Lasă un răspuns

