Impresii de vacanta #1


postat de Dez

Nu stiu, intereseaza pe cineva pe unde am fost eu? Ma gandesc ca poate mai sunt persoane ce doresc sa aleaga aceeasi destinatie si inca mai variaza in luarea deciziei si poate eu as putea sa le ofer o mana de ajutor.Ei bine anul acesta am fost la Palma de Mallorca.

Sunt convins ca ati auzit cu totii de Mallorca. Reprezinta cea mai mare insula din arhipelagul Insulelor Baleare (din care fac parte Menorca, Ibiza, Formentera, Cabrera si desigur Mallorca), avand o suprafata de 3.600 km². Nu este foarte mare, pentru a face o comparatie va pot spune ca Dambovita are 4.000 km². Capitala insulei este Palma de Mallorca, un oras ce atinge aproximativ 400.000 de locuitori, insa insula atrage anual peste 6 milioane de turisti.

Cam atat cu geografia. Pot sa va spun ca insula Mallorca este superba din punct de vedere al contrastelor, in sud se afla orasul Palma si celalate statiuni care sunt foarte aglomerate pe timpul verii, iar in nord se afla in continuare frumusetile naturii inca neatinse de om. In partea nordica a insulei exista munti ce ating chiar 800 m inaltime si deasemenea spre vestul insulei se afla numeroase sate si case izolate in vegetatia densa (formata din curmali, maslini, lamai, smochini) unde isi au „rezidenta de vara” numeroase celebritati: Boris Becker, Claudia Schiffer, Michael Douglas, chiar si regele Spaniei isi are resedinta pe aceasta insula. Aici a trait o perioada si Chopin. (cred ca am dat prea multa atentie ghidei, nu?)

Ca tot veni vorba de ghizi… niciodata nu am fost pe deplin multumit de acestia. Mi se pare ca nu isi dau deloc silinta, insa de data asta a fost ceva mai bine. Ghida locuia pe insula de 16 ani si stia foarte bine istoria si locurile principale de atractie ale insulei. In trecut ghizii erau destul de paraleli si daca reuseau sa ne cazeze la hotel era mare lucru. Acum am fost placut surprins, insa in cotinuare au existat minusuri. Si totodata am observat ca nimeni nu stie cum sa reactioneze in momente de panica sau sa acorde ajutor. In timpul unei calatorii pe Marea Mediterana, unei turiste i s-a facut rau, dau vina pe ghida pentru lipsa unei truse de prim-ajutor, dar si pe cei care au in administratie respectiva ambarcatiune. Deci intotdeauan exista mici minusuri, dar anul acesta in materie de ghizi s-a simtit o ameliorare.

Am stat impreuna cu parintii la un hotel dintr-o zona apropiata orasului Palma. Hotelul era ok, desi aerul conditionat nu facea deloc fata la temperatura de afara. Statiunea era plina de turisti si de numeroase terase (majoritatea full), iar plaja era perfecta. Fara pic de mizerie, nisipul foarte fin, turistii erau bine educati, iar marea nu avea nici macar o alga. Va recomand cu drag insula aceasta pentru relaxare, merge perfect, cat despre calatorii si vizite in Mallorca va voi povesti intr-un post viitor.

One Response to Impresii de vacanta #1

  1. blanche spune:

    „.. cu parintii” ;)) Si eu ma recunosc in aceast… statut.
    You need to share w/ us some more piccies 😉

Lasă un răspuns

