Viva la Vida


Coperta albumului

Coperta albumului

postat de Dez

Viva la Vida or Death and all his friends reprezinta ultimul album al celor de la Coldplay. Nu pot spune ca sunt un fan al trupei englezesti dar acest album pare ok, l-am ascultat si pot spune ca nu mi-a displacut deloc. Nu stiu daca a existat vreo melodie de la ei care sa imi placa pana acum insa se pare ca o data cu aparitia acestui album am gasit cateva.

Stiam ca albumul a fost bine primit de public, insa nu as fi avut de gand sa il ascult, dar o data ce l-am vazut intr-un magazin de muzica din Mallorca (sub forma ultimului exemplar) m-am gandit ca nu ar strica sa vad de ce sunt in stare acesti artisti. Singura melodie pe care o ascultasem de pe acest album era Viva la Vida. O melodie foarte misto, si in continuare inclin sa cred ca este cea mai bine realizata melodie de pe album. Suna foarte bine iar versurile sunt dragute (nu in sensul de gay). Numele albumului provine de la numele unui tablou pictat de un artist mexican in secolul al XX-lea insa coperta albumului reprezinta tabloul La Liberté guidant le peuple, pictat de Eugène Delacroix si simbolizeaza revolutia din 1830. Albumul contine urmatoarele 10 melodii:

· „Life in Technicolor” – 2:29

· „Cemeteries of London” – 3:21

· Lost!” – 3:55

· „42” – 3:57

· „Lovers in Japan/Reign of Love” – 6:51

· „Yes” – 7:06

· Viva la Vida” – 4:01

· Violet Hill” – 3:42

· „Strawberry Swing” – 4:09

· „Death and All His Friends” – 6:18

Formatia Coldplay

Formatia Coldplay

Dupa cum spuneam, preferata mea este Viva la Vida, urmata indeaproape de Lost!. De asemenea pot spune ca melodiile 42 si Strawberry Swing sunt cele mai slabe 🙂 Va interseaza ce cred criticii despre acest album? Rolling Stone i-a acordat albumului nota 3.5/5 , Allmusic 4/5, iar cei de la Pitchfork Media ca de obicei se leaga de orice lucru si acorda numai note mici. Astfel albumul primeste 6.5/10, dar din cate am vazut este cel mai bine notat album al celor de la Coldplay de catre teribilii critici Pitchfork. Va recomand albumul! Din partea mea are Thumb Up!

5 Responses to Viva la Vida

  1. blanche spune:

    Mie nu-mi pare asa tare melodia Viva la Vida. Si ma cam sacaie si versurile. Oricum, New Yorker, care ii cam ataca pe cei de la Coldplay (mai ales pe Chris Martin) a spus ca Viva La Vida e, in cele din urma, o melodie buna si, de fapt, cea mai buna de pe album (care, la randul lui, nu e bun – tot NYer).
    Legatura mea cu Coldplay s-a pierdut odata cu scoaterea albumului X&Y. Tipii astia se copiaza pe ei insisi, sunetul se repeta. :))

  2. arpagic spune:

    Acum citesc comentariull de mai sus si ultima fraza este exact (aproape cuvant cu cuvant) ceea ce i-am spus si eu lui Dez.
    In alta ordine de idei, citind pe undeva un articol despre melodii plagiate si semi-plagiate, am dat de un link pe YouTube. Incercati sa nu va uitati la tipa (stiu ca e greu, dar macar un minut 😀 ) si sa ascultati piesa.

    Viva la Vida (cantecul) mi se pare reusit, energic si destul de inaltator, dar nu pot decat sa constat asemanarea izbitoare (si vorba ‘ceea, nu avem de-a face cu vreun artist obscur de la care au copiat, tipa e celebra).

  3. cod40 spune:

    Parerile sunt impartite. Oricum, albumul este apreciat de f multi fani. Personal imi plac toate melodiile de pe Viva la Vida, poate pe primele locuri le-as plasa pe Lost , Life in technicolor, Death and all his friends si pe ultimul loc Violet Hill Am fost la concertul lor de la Viena si pot spune ca am auzit numai comentarii de apreciere, cat despre mine pot spune ca acum imi place Coldplay si mai mult. Referitor la melodia lui Alizee, nu vad nicio asemanare cu Viva la Vida. Chiar m-am amuzat sa constat ca trimiterea pe youtube este chiar la Alizee. Imi place Alizee, o ascult si am urmarit-o de cand a aparut cu Moi Lolita. Apreciez parerile fiecaruia.

  4. BobotzZz spune:

    1, Lost
    2, Life in Tehnicolor
    3, Cemeteries of London …Parerea mea…

  5. arpagic spune:

    Eu raman la: 1. Viva la Vida
    2. Lost
    3. Life in Technicolor

Lasă un răspuns

