Zilele Cetatii: All apologies (sort of)


postat de Ben

Imi imaginez ca va aduceti aminte de micile mele noastre comentarii la adresa conducerii acestui oras. Recunosc (de ce m-as ascunde?) ca eram pregatit sa scriu azi un articol in care sa critic dur organizarea evenimentului astuia. Vroiam sa scriu si o postare denumita sugestiv „Numele prostilor pe toate gardurile”, despre cum bravul nostru primar se semneaza pe toate afisele care ii anunta proiectele – chestie aroganta si chiar enervanta, dat fiind ca 1)nu e nevoie sa ne spuna cine e, doar nu am trait sub o piatra in ultimele luni si 2)fostul primar (care, v-as aduce aminte, a scapat orasul de gunoaie, caini -s-au intors abia recent-, trotuare jegoase, dar si de ordinea in circulatie :P) nu isi prea punea numele la vedere, daca bine imi aduc aminte. Plus ca auzisem si despre oarece conflicte de culise si decizii surprinzatoare/revoltatoare…

Dar s-a intamplat ceva. Sa fim bine intelesi: in mare, Zilele astea ale Cetatii sunt in fiecare an cam aceeasi Marie (pun intended :D) cu alta palarie, variabila cea mai evidenta fiind muzica. Deci, o critica a Zilelor de anul asta ar cam trebui sa se axeze pe asta. Asa ca…

Nu stiu ce sa zic. Poate ma asteptam la prea putin, poate ma enerva prea tare primarul, dar pot sa spun ca spectacolul de sambata seara (singurul la care am fost/intentionez sa merg) mi-a placut. Pe bune. Adica m-am distrat. M-am simtit bine. Recenzie? Who gives a rat’s ass?! A FOST MISTO. End of story.

Dar n-as fi eu daca n-as mai debita cateva vorbe suplimentare, nu? 😀 Deci, fara sa lungim vorba:

  1. am ajuns destul de tarziu (9 juma’, chiar mai mult) si am auzit de departe (daca ma strofoc putin, as putea urmari concertele si de la mine, din vestul extrem) o formatie care parea sa abordeze un stil destul de energic, chiar dur, un hard-alternative as zice (a nu se intelege ca interpretau bine). am fost surprins cand am aflat identitatea „rockerilor”: Animal X. Uat za fac? Ori nu i-am auzit bine cantand, ori m-am tampit de tot. (cica s-ar fi „maturizat” animalele tipii)
  2. MC-ul (altfel un tip care chiar stia sa stea de vorba cu publicul) nu a irosit NICIO ocazie de a ne aminti pe cine trebuie sa ridicam in slavi pentru organizarea concertului. daca nu mi se acrise de monsieur boriga, atunci tipul asta a incheiat contractul, daca imi este permis sa ma exprim astfel. o anecdota: tipul intreaba cine a votat cu GB. cateva maini timide se ridica. apoi intreaba cine voteaza cu el data viitoare. 3/4 din public ridica mana. nu stiu daca asta spune ceva despre prostia electoratului sau despre varsta celor aflati in public.
  3. cei de la Hi-Q… nu offense, dar chiar nu m-au interesat. au stat dublu fata de alte formatii (si au cantat jumatate, daca ma intrebati pe mine), dar in afara de un nor de confetti pseudo-metalice si lipicioase, nimic interesant nu s-a intamplat cat au fost ei pe scena.
  4. sonorizarea… se auzea atat de tare, incat abia puteai face diferenta intre sunete. cel mai bine se auzea din spatele Prefecturii sau de la cinema (dar nu vedeai nimic, ofc). din punct de vedere tehnic insa, a fost mult mai complexa organizarea ca altadata (‘jdemii de ecrane, camere pe brate robotice, pirotehnica).

Va las deci cu un album foto si niste clipuri.

Dan Teodorescu (Taxi)

Dan Teodorescu (Taxi)

Alex (Vank)

Alex (Vank)

Cornel (Vank)

Cornel (Vank)

Cornel (Vank)

Cornel (Vank)

Cornel (Vank)

Cornel (Vank)

Roman Iagupov, Valeriu Mazilu, Victor Dandes (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Roman Iagupov, Valeriu Mazilu, Victor Dandes (Zdob si Zdub)

Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

Valeriu Mazilu, Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Valeriu Mazilu, Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Roman Iagupov, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Sergiu Vatavu, Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Sergiu Vatavu, Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Victor Dandes, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Victor Dandes, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Sergiu Vatavu Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Sergiu Vatavu Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Sergiu Vatavu, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Sergiu Vatavu, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Victor Dandes, Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Victor Dandes, Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Victor Dandes (Zdob si Zdub)

Victor Dandes (Zdob si Zdub)

Sergiu Vatavu (Zdob si Zdub)

Sergiu Vatavu (Zdob si Zdub)

Sergiu Vatavu, Victor Dandes, Roman Iagupov, Valeriu Mazilu, Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Sergiu Vatavu, Victor Dandes, Roman Iagupov, Valeriu Mazilu, Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

Victor Dandes, Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Victor Dandes, Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Victor Dandes, Roman Iagupov, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Victor Dandes, Roman Iagupov, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Victor Dandes, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Victor Dandes, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov (Zdob si Zdub)

Roman Iagupov, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Roman Iagupov, Valeriu Mazilu (Zdob si Zdub)

Victor Dandes, Anatol Pugaci, Sergiu Vatavu, Roman Iagupov, Valeriu Mazilu, Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

De la stanga la dreapta: Victor Dandes, Anatol Pugaci, Sergiu Vatavu, Roman Iagupov, Valeriu Mazilu, Mihai Gincu (Zdob si Zdub)

Iar acum, doua clipuri stupide. Imi cer scuze pentru sunetul penibil (am incercat totul, dar sonorizarea…) si pentru filmarea haotica. Primul clip e cu dedicatie pentru maestrul Elbu (care probabil e momentan mai interesat de Baltimore decat de Targ’).

Vank – Regele soselelor

Zdob si Zdub – Nunta extremala

6 Responses to Zilele Cetatii: All apologies (sort of)

  1. Floyd spune:

    Omg, a fost VANK si eu n-am stiut? :((
    Ah si Tgv a fost de cand il stiu(inclusiv in perioada ex-primarului) unul dintre cele mai mizerabile orase iar in ultimii ani a(u) reusit sa-l faca si imposibil de circulat(orasul sensurilor giratorii). Asa ca nu stiu de ce-l regreti pe tipul anterior 😛

  2. arpagic spune:

    Eu sa-l regret pe Furcoiu? Nici eu n-as fi crezut. Dar ma scoate din fire victoria incredibila a lui Boriga (peste 60% din primul tur? ba da prosti suntem noi targovistenii…) Vis-a-vis curatenie: tre sa recunoastem ca dupa 2000 s-a imbunatatit semnificativ (curatatori care trec aproape in fiecare noapte prin cartier etc.). Vis-a-vis trafic: asta vroiam si eu sa insinuez (cand am aflat ca fac sens giratoriu in intersectie de langa Sindicate imi venea sa plang).

  3. arpagic spune:

    Si apropo de Vank (sau ar trebui sa se scrie VANK?): de ce mama naibii nu am ascultat eu pana acum? Da, cand eram mic eram innebunit dupa ei, dar dup’aia am avut impresia ca zac in penibilul obisnuit al muzicii pop romanesti. Cand colo, tipii sunt meser’asi.

  4. Floyd spune:

    VANK ca vine de la initialele lor. Voyeur e albumul lor mai bun(unde au un sound mai mult decat ok), desi nu cred ca au cantat vreo piesa, de obicei cantau de pe 6 piese de 5 stele. Anyway, tipii canta(u, ca nu i-am mai vazut live de vreo 5-6 ani) live destul de prost(mai ales Alexandru :P) si din cate am auzit de pe youtube nu s-au schimbat deloc 😀

  5. arpagic spune:

    Da, interpretarea live nu a fost cine stie ce. Voyeur e albumul cu care ii identific de cand sunt mic. Iar ca setlist au cantat cam asa (in nicio ordine): Regele soselelor, Noi o scoatem la capat, O ultima dorinta, 1000 (o piesa care sincer imi displace), Iubire cu imprumut… si cam atat.

Lasă un răspuns

