Muzeul Antipa


postat de Dez

Cred ca toata lumea a calcat macar o data in viata in acest muzeu. Din cate am vazut pana acum, nu cred ca exagerez deloc cand afirm ca „Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa” este cel mai bine pus la punct muzeu de la noi din tara. Imi amintesc ca am calcat prima data in muzeu cand eram in clasele primare (I – IV), si mai apoi pe undeva prin clasa a VI-a daca nu ma insel. Stiu ca imi placea foarte mult si era printre favoritele mele alaturi de Mausoleul Eroilor de la Mateias (ce gusturi de copil am). Dupa cum v-ati dat seama, am trecut prin Antipa destul de recent. Va intereseaza sa aflati ce mai e nou?

Raspunsul la intrebare e simplu: aproximativ nimic. Asa cum era acum 6-7 ani, asa este si in acest moment. Dar nu vreau sa fiu asa de dur cu cel mai bun muzeu de la noi din tara asa ca o sa va fac o scurta trecere in revista. In weekendul acesta, in interiorul muzeului era o expozitie de pesti exotici. Am intart si eu acolo sa vad despre ce este vorba si am realizat ca  daca as merge la piata sa cumpar pesti pentru acvariu, sambata dimineata (la 1 mai parca aveau) as putea sa ii vad pe gratis. Erau prezente exact aceleasi specii de pesti precum cele crescute in acvariul propriu. La un moment dat eram si eu pasionat de acvarii si aveam grija de pesti, cu timpul mi-a disparut pasiunea. Nu era nimic nemaivazut in expozitie: melci, sanitari, scalari, xifori, gupi, pesti-neon, cica ar fi avut si pe Nemo, dar nu a vrut sa mi se arate. O expozitie ce nu era deloc deosebita, ba chiar banala. Cu asa ceva se laudau ei la intrarea in muzeu…

Dupa intampalrea nefericita cu pestii am mers mai departe in interiorul muzeului, acolo unde am avut de a face cu aceleasi animale imapaiate, exact asa cum mi le aminteam de cand eram copil. Nu am observat nici o schimbare in interirul muzeului. Exact aceasi asezare: animalele de la noi din tara, pietre si resurse din Romania,  animale dupa stadiul evolutiv, mai apoi oameni din diferite perioade/locuri, pestera (cea mai tare chestie din muzeu), dupa care urmeaza la parter animalele mari ce se intalnesc cu precadere in Africa (lei, girafe, tigrii si altele) dupa care la etaj, pasarele impaiate. Ce-i drept chiar nu mai imi amintesc de pasari, nu mai stiu daca erau si data trecuta cand am fost. Poate ca le-au adus intre timp, sau poate ca nu… Inafara de pestera artificiala, mi-a placut foarte mult desenul smecher  ce il puteti vedea mai jos, ce prezinta stadiile evolutiei in ordine cronologica (asta si daca era acolo nu l-as fi observat) si un glob pamantesc realizat in relief.(sus in stanga; imi cer scuze pentru poza oarecum neclara)

Desenul smecher!

Desenul smecher!

in concluzie, puteti sa faceti o plimbare la Antipa cu cea mai mare placere dar sa nu va asteptati la nimic nemaivazut. Totul este la fel ca inainte!

Lasă un răspuns

