Cronica meciului: Insulele Feroe – Romania


postat de Dez

Nu pot sa cred ca scriu cronica unui astfel de meci. Imi este rusine ca fac asta. Ma gandeam ca ar fi mai bine daca as putea sa sar acest meci absoult penibil din toate punctele de vedere. Dar m-am gandit sa imi respect promisiunea facuta postul trecut in cadrul acestei rubrici si sa scriu despre fiecare meci practicat de Romania in aceasta campanie de calificare pentru Cupa Mondiala din 2010.

Nu prea sunt de acord cu cei care vorbesc despre aceasta partida ca ar fi una fara istorie. De ce? Pai uite cat pot sa vorbesc despre ea…Am ratat primele 20 de minute ale meciului. Am inteles ca tot ceea ce s-a intamplat in acest timp a fost o alta (oare a cata?!) accidentare a lui Radoi. Chiar imi pare rau de el. Nu stiu cata vina are saracu’ pentru infrangerea cu Lituania si de asemenea sunt de parere ca atat nationala cat si Steaua are nevoie de el. Am vazut pe undeva prin minutul 30 o ratare inexplicabila a lui Marius Niculae. Parerea mea despre acest jucator este una proasta. Dupa ce o echipa de mana a doua din Scotia l-a dat afara, tu il convoci la nationala?! La putin timp dupa aceea, Romania a reusit sa marcheze un gol din off-side prin Cocis(cel mai bun jucator de pe teren in aceasta confruntare), ce a fost anulat imediat de asistent. Nu pot sa inteleg cum o echipa care a controlat o repriza total, de la inceput la sfarsit nu a fost in stare sa marcheze un gol in 45 de minute. Aici nu mai e vina jucatorilor pentru ca pana una-alta, stim ca au calitati. Este clar vina antrenorului! Piturca a aplicat o singura schema tot meciu: patrundere pe partea stanga/dreapta si centrare in careu! Asta e schema pe care o practica si cand antrena Steaua si niciodata nu a avut nici un rezultat.

Pa-pa Piti!

Nu mai medita! Nu te mai ia nici naiba dupa prestatia asta!

Repriza a doua a inceput cum nu se poate mai prost pentru noi. Inlocuitorul lui Radoi, Ghionea a fost trimis la cabine dupa o lovitura nesportiva cu cotul in figura feroezului. Insa mai apoi dintr-un noroc oarecum chior am reusit sa marcam prin Cocis. Un gol ce nu pot sa spun ca a fost unul urat, insa cu putina intuitie portarul feroezilor il putea retine fara probleme. Mai departe pana in minutul 87 nu s-a intamplat absoult nimic. Nici o ratare, nici o faza spectaculoasa, doar niste cartonase galbene impartite de arbitru si de o parte si de alta. Sfarsitul de meci l-am trait periculos! Va dati seama ce echipa are Romania, daca am ajuns sa traim cu frica un final de meci in compania Insulelor Feroe? Vai de mine… Ma gandesc ca Malta sau Andorra ne-ar putea invinge. Feroezii au avut cateva ocazii pe finalul meciului si o greseala a lui Moti era cat pe ce sa ne puna in pozitia de a face egal cu cea mai slaba echipa din grupa. Ar fi fost ceva fantastic!

Meciul a fost unul absolut penibil! Penibil din toate punctele de vedere pentru noi. Tacticile lui Piturca de a fi dat afara de la nationala par sa dea roade. Si desi nu credeam ca o sa zic vreodata asa ceva, iata ca am jucat mai PROST decat am facut-o cu Lituania, chiar daca am castigat. Cu asa meciuri nu avem nici o sansa de a ne califica, e clar ca Piti va fi inlaturat de la carma echipei nationale. Poate o fi un complot al jucatorilor impotriva lui Piturca la care participa Nasul?!? Nu stiu… Dar e clar ca nu mai merge cu asa un antrenor! Echipa Romaniei nu cred ca duce lipsa de valori si sunt de parere ca jucatorii pe care ii avem ar putea sa presteze meciuri mult mai bune decat cele de pana acum. Nu prea mi-a placut nimic la acest meci, cu exceptia unui lucru: comentariul.  Din totdeauna mi-a placut modul in care Sorin Hobana a comentat, atat la sarituri cu schiurile cat si la meciuri. Mi-a placut faptul ca a oferit tot felul de informatii despre Insulele Feroe, ca si-a pastrat patriotismul si tinea cu tot dinadisnul sa marcam. Un lucru frumos pe care eu nu as fi fost in stare sa il mai fac in conditiile de fata.

9 Responses to Cronica meciului: Insulele Feroe – Romania

  1. Floyd spune:

    Cand domini meciul si nu inscrii goluri e vina jucatorilor, nu a antrenorului. Eu nu vad valorile alea de care tot vorbesti, in randul jucatorilor. Nu avem niciun atacant serios(uita-te in Liga I si o sa vezi ca toti atacantii buni sunt straini), iar coordonator de joc nu am mai avut de cand s-a lasat Hagi.
    Poate sa vina si Mourinho la nationala, ca tot degeaba, cu leprele astea nu poti sa faci o echipa competitiva 🙂

  2. arpagic spune:

    Jucatorii trebuie sa fie pusi in valoare de antrenor. Atata timp cat tu asezi un jucator intr-o pozitie ce nu ii place si il pui sa faca altceva decat ceea ce face la club e normal sa nu joace nimic. Atacantii trebuie dintotdeauna sa primeasca pase bune pentru a marca, eu nu am vazut una tot meciul. Asta inseamna ca antrenorul nu a exersat scheme la antrenament cu ei.Golul a fost dat dintr-o sclipire a lui Cocis. Enough said!

  3. Floyd spune:

    I’d say that’s not quite enough 😛
    Tot nu mi-ai raspuns la intrebare, ce mari valori avem noi pe la nationala? Pe cine sa puna Piturca in valoare, pe Marius Niculae? Poate pe Banel?
    Mie nu-mi place stilul de joc al lui Piti nici de la nationala, nici din perioada de la Steaua, dar cu asa jucatori(excelam numai in aparare, vezi Steaua, vezi Dinamo) e cam greu sa faci o echipa competitiva si sa alcatuiesti o formatie ofensiva.
    Chiar crezi ca e o coincidenta ca atacul si (partial) mijlocul Stelei/Rapidului?Cfr-ului e format din jucatori straini?
    Dar asa ne place noua, necunoscatorilor, sa dam cu pietre in antrenori si sa uitam de jucatorii de carton care ne alcatuiesc echipa

  4. arpagic spune:

    Cred ca nu ai citit integral postul. Poftim atacanti: Marica, Mitea, Mutu, Danciulescu, Niculescu, Dica. Si daca e asa criza de atacanti se poate face naturalizarea jucatorilor straini din campionatul intern. Ce e asa greu?

  5. Floyd spune:

    Marica- marea dezamagire de la Hamburg
    Mitea – mai mult accidentat sau frecand bara pe la Ajax
    Mutu – umar rupt, de obicei inconstant
    Danciulescu – 30 si ceva de ani, expirat, nu a prins nationala nici cand dadea hat-trickuri la Steaua
    Niculescu – same as Danciu
    Dica – nu e atacant de careu, mai mult coordonator de joc
    Naturalizarea dureaza mult si nu prea vad ce jucatori valorosi ar juca pt Ro 😀
    Comm’on cu o echipa ca asta nu castigi nici la FIFA 2008/9 😛

  6. arpagic spune:

    E usor sa contesti. Mai greu e sa vii cu solutii!

  7. Floyd spune:

    Indeed! Faza e ca nu prea exista solutii pe termen scurt… Atat timp cat nu avem scoli de fotbal si jucatorii sunt adusi de pe maidan, nu vom avea rezultate la nationala 🙂

  8. arpagic spune:

    Daca toata lumea ar fi ca tine, atunci nimeni nu ar trebui sa mai incurajeze echipa nationala. Nimeni nu ar trebui sa mai priveasca la meciurile nationalei si astfel fotbalul ar trebui sa se zbata in anonimat alaturi de alte sporturi precum, eu stiu?! baschetul… Jucatorii nu sunt adusi de pe maidan, jucatorii sunt adusi pe pile ceea ce e si mai rau si nimeni in ziua de azi nu mai are ca scop in Romania sa ajunga fotbalist decat cei ce au parte de conditii precare. Dar eu sunt optimist si sper sa ne revenim 😀

  9. Floyd spune:

    De incurajat e mai greu din fotoliu, dar oricum ma uit la majoritatea meciurilor nationalei, chiar daca fac si alte lucruri in acelasi timp Am fost microbist convins pana cand m-a convins Gigi sa renunt sa mai fiu infocat 😛
    Anyway. eu sunt mai pesimist din fire, dar am aceleasi sperante ca si tine in privinta nationalei 😀

Lasă un răspuns

