Avengers


postat de Dez

Zilele astea am vazut Ultimate Avengers I si II si Next Avengers: Heroes of Tomorrow. Trei desene animate care tin sa mentionez ca mi-a facut placere sa la urmaresc desi erau clar adresate copiilor. Intereseaza pe cineva sa afle mai multe despre The Avengers? Atunci cititi mai departe…

Tin sa mentionez ca am fost oarecum dezamagit de unele personaje pe care le-am intalnit in aceste filme si de alte personaje care nu am avut ocazia sa le intalnesc. Din cate stiam eu Spider-man, Wolverine si mai multi dintre X-men faceau si el parte din Avengers, insa cei de la Marvel nu au dorit sa il bage in seama pe „aruncatorul de panze” sau pe discipolii lui Xavier. Asa ca in Ultimate Avengers I ne intalnim cu urmatorii eroi: Captain America, Black Widow, Ant-Man(Giant Man), Wasp(Pixie), Iron Man, Thor, The Hulk si cel care ii conducea: Nick Fury. Povestea pe care au reinventat-o pentru Captain America mi se pare una foarte interesanta: Captain America (Steve Rogers) reuseste sa distruga o racheta ce deja era lansata de nazisti in al doila razboi mondial si apoi cade in apele inghetate din nordul Oceanului Atlantic. Desi toata lumea il crede mort, Shield il gaseste si il scoate din cubul de gheata in care era prins, astfel il readuce la viata la 50 de ani dupa ce a fost prins si Nick Fury pleaca in recrutarea super eroilor mai sus mentionati pentru a invinge forte extraterestre conduse de Herr Klesier. Sincer sa fiu exista cateva neconcordante intre filmele noi aparute si acest desen animat, cum ar fi: nimeni nu ii cunostea identitatea lui Iron Man pana la momentul in care acesta trebuie sa isi dea jos masca pentru a mai trai, iar Burce Banner desi este prezentat ca un om de stiinta pare a fi cel mai retardat personaj de acolo. In film, Edward Norton este un tip care incearca sa isi controleze furia, un tip destept si ateltic, insa in desen este cam enervant. Ultiamte Avengers I se termina prin victoria binelui asupra raului (normal, cum altfel, doar e destinat copiilor) cu ajutorul lui Hulk, fara el nu se poate face nimic!

Ultiamte Avengers II este desenul ce mi-a placut cel mai mult, mai ales pentru ca a fost prezent si Black Panther. Un erou cu care nu prea am avut ocazia sa dau ochii si nici nu cunosteam prea multe despre Wakanda. De aceasta data ne sunt prezentate „humble beginings” ale lui Black Panther (d-aia poarta numele si de Rise of the Panther) si motivul pentru care extraterestii atacau Pamantul si mai ales Wakanda. Nick Fury, ajutat de Burce Banner si Betty Ross descopera ca vibraniumul este cel mai puternic material ce exista in univers (in primul film au creat scutul lui Captain America din acest material) si este prezent in cantitati foarte mari in tara de provenienta a lui T’Challa (printul Wakandei). Ca si in filmul precedent avengers sunt din nou reuniti in cadrul aparitiei acestui nou pericol si lupta pentru a doua oara sa infranga extraterestii.Si la fel: o data cu aparitia lui Hulk toata lumea capata puteri mistice si invinge fara probleme raul.

Next Avengers: Heroes of Tomorrow vorbeste despre copiii supereroilor. Tony Stark, ultimul Avenger in viata a luat copiii si i-a ascuns de cel mai mare rau existent in acea vreme in lume si anume Ultron. (un robot ce se pare ca a fost construit chiar de el) Eroii cu care avem de a face de aceasta data sunt urmatorii: Torunn (fiica lui Thor), James (fiul lui Black Widow si a lui Captain America), Pym (Pixie si Giant Man), Azari (Storm si Black Panther -cea mai tare combinatie daca ma intrebati pe mine) si Hawkeye (fiul lui Hawkeye…cata lipsa de imaginatie). Copii sunt din viitor, James are un aparat special pe mana dreapta ce se desfasoara in scutul tatalui sau electronic, Torunn beneficiaza de o sabie speciala creata de tatal ei, Pym este cam acelasi lucru ca si parintii lui, Hawkeye trage cu arcu’, iar Azari nu numai ca este foarte agil dar are si puterea de a crea trasnete si fulgere ce apar o data cu luminarea unor tatuaje oarecum tribale ale acestuia. Micii supereroi merg si gasesc celalat ultim avenger ramas in viata, adica Hulk. Cu ajutorul acestuia il inving pe Ultron si armata sa de roboti. Dupa cum vedeti totul se termina cu Hulk. Daca nu apare el nimeni nu face nimic. Am impresia ca au cam exagerat cu „verzisorul”, ma gandesc ca Thor ar fi trebuit sa fie mult mai puternic decat el, dar se pare ca nu. Sper ca v-am trezit pofta pentru aceste desene animate cu super eroi. Vizionare placuta!

8 Responses to Avengers

  1. funnypapers spune:

    Good boy. Ar fi bine acum sa citesti Ultimates 🙂 (vezi ca sunt trei volume, si primul mi se pare de departe cel mai bun)

  2. Edy spune:

    Iti multumesc pentru recomandare dar cred ca o sa ma opresc aici cu Benzile desenate cel putin pentru un timp 😉

  3. Din câte știu eu, Bendis la băgat pe Spider-Man(și pe wolverine și pe câțiva alții) în Avengeri în seria sa(New avengers). Cei clasici sunt Hulk(), Captain America(deși ciudat, nu a fost în echipă chiar de la început), Wasp și Ant-man, Iron Man și Thor. Pe parcurs s-au mai alăturat Vision, Hawkeye, Ms. Marvel, Quicksilver și Beast, asta dintre cei mai proeminenți(cred, Avengers chiar n-am citit decât vreo trei numere ale lui Perez așa că informațiile mele se rezumă la wiki și siteuri de specialitate).

    Filmele de care zici, înafară de al treilea, sunt inspirate de seria Ultimates(care nu se petrece în universul normal Marvel, ci este într-un fel o modernizare a seriei originale), scrisă de Mark Millar(ex ultimates 3 care e scrisă de Leob) care deși este sub tutela lui Grant Morrison este unul dintre cei mai proști scriitori de benzi care au ieșit din 2000AD. Ce e ciudat e că benzile sunt foarte violente și sincer asta era singurul lucru care îmi menținea interesul(au englezoii o predispoziție spre cruzime cum n-am văzut decât la japonezi). Par example, un personaj își smulge unghiile și le aruncă în gâturile unor oameni. Scoțând asta, rămâi cu…well…două filme plictisitoare și chiar slabe, după părerea mea. La partea asta, DC au fost foarte inspirați. Cam tot ce au făcut de la Doomsday încoace a fost chiar bun. Recomand în special the Next Frontier și Wonder Woman.

  4. Scuze, aia e The New Frontier…

  5. 2189km spune:

    Apropo de Millar: Mie nu mi se pare deloc un scriitor prost. N-o fi dintre cei mai buni, dar parca nici nu coboara la nivelul de stupiditate al lui Loeb. Civil War mi s-a parut un event reusit, indiferent de reactiile dure si criticile pe care anumite decizii ale personajelor le-au primit din partea fanilor, iar serii precum Wanted si Kick-Ass, desi prea violente pe alocuri, sunt niste parodii inteligente la adresa starii actuale a benzilor desenate.
    Cat despre animatiile DC, ei au avut si pe ce baze sa construiasca: seriile animate Batman si (intr-o mai mica masura) Superman din anii ’90 au fost extraordinare si le-au dat celor de la DC experienta si incredere in posibilitatile animatiei pentru universul lor. Pe de alta parte, nu am fost niciodata mare fan al animatiilor Marvel din anii ’90 (poate doar Iron Man), dar chiar si fanii seriosi trebuie sa recunoasca diferenta neta de calitate intre, sa zicem, serialul Spider-Man si Batman: The Animated Series. Asa ca, dupa parerea mea, oricum stacheta pentru animatie era mult mai ridicata la DC, si daca s-au bazat pe echipa din spatele serialelor din anii ’90, e normal ca rezultatele sa se vada.
    (mentionez ca nu am vazut niciun film animat straight-to-DVD mentionat mai sus, doar imi dau cu parerea despre experienta celor doua companii in materie de animatii)

  6. Nu-i atât că Millar ar fi un scriitor prost, că nu e dacă stai să îl compari cu alții din breasla sa(nu cu Loeb, despre el un pic mai încolo). Dar aș avea așteptări mult mai mari de la cineva care și-a început cariera alături de Grant Morrison, care a scris scenarii pe povești construite de acesta la început și care vine din aceeași ”școală” cu Alan Moore, Gaiman, Milligan, Ennis și alții care nu sunt la fel de populari acum, dar care au făcut lucruri foarte faine la viața lor cum ar fi Pat Mills sau John Wagner. Și nici faptul că nu se ridică la nivelul lor nu mă dernajează. Dar are impresia că o face. În interviuri în articolele sale și chiar mai important, în lucrările sale se vede o autoindulgență și o arognață care nu este susținută de abosolut nimic. Wanted n-am citit, dar Kick-Ass nu este o parodie la situția din benzile desenate ci la un segment din cititorii lor(în primele numere că după aia habar n-am ce devine). Oricum, arta lui JRJR se merită oriunde.

    Loeb a fost un scriitor bun până acum ceva ani. The Long Halloween/Dark Victory și Superman for All Seasons au fost niște benzi foarte faine, care s-au folosit foarte bine de arta lui Sale, au explorat personajele și au avut povești solide. Yellow, Blue, White, la fel, cu povești ceva mai slabe. Superman/Batman, Superman și Red Hulk a fost inversul. Povești fun, dar caracterizarea foarte superficială. Deși eu zic că e ok, că mai e nevoie de benzi din astea din când în când. Singurele chestii care mi s-au părut de necitit au fost Supergirl, Ultimates 3 și Ultimatum.

  7. 2189km spune:

    Sincer, n-am citit vreodata vreun interviu cu Millar sau ceva de genul asta. In povestile lui se cam vede, ce-i drept, autoindulgenta de care zici, dar mi se pare totusi una acceptabila, chiar nostima, de genul celei de care dadea dovada Frank Miller inainte sa o ia complet razna. Ca nu se ridica la nivelul lui Morrison, e de la sine inteles. Tipul ala a reusit sa ia un personaj care pe mine ma lasa rece si ma plictiseste teribil (Superman) si sa scrie in jurul lui o poveste noua, captivanta si inteligenta.
    Cat despre Loeb, mie imi venisera in minte Ultimatum si Ultimates 3, de-asta l-am catalogat rapid drept prost. Nu mi-am dat seama ca el a scris si The Long Halloween, care e o poveste superba. Chiar si asa, nu il pot ierta pentru Ultimates 3. Chestia aia e incredibil de idioata, sincer acum.

  8. 2189 Da. Cam tot ce a făcut Leob după Superman/Batman a fost stupid(deși Red Hulk are momente de Awesome pur și jovial cum rar mai vezi), iar U3/Ultimatum sunt apogeul. Acum sunt câteva lucruri care au contribuit la asta. În primul rând omul a avut niște tragedii prin familie și când a dat niște rateuri i-au sărit toți internauții în cap, au făcut forumuri special pentru a-l înjura și agresa…Așa ceva cam seacă un om de dorința de a face ceva de calitate. Iar la Ultimates parcă și-au băgat editorii coada, că își dăduseră fanii seama care ar fi fost în spatele asasinatului și l-au pus să schimbe povestea, plus că l-au grăbit să intre în Ultimatum. Nu știu cât de mult îl scuză asta, dar merită să cunoaștem toată situația.

    Mi-e să nu se supere proprietarul că îi folosim pagina pe post de message board. Dacă ai chef, te invit pe unul dintre blogurile mele să mai discutăm despre alte aspecte ale culturii populare.

Lasă un răspuns

