Filosofiile lui Edy pt.2


Nu stiu daca se incadreaza tot acolo cu prima parte, insa cred ca si acest articol va avea o tenta oarecum filosofica cel putin, daca nu ambigua. Mihai mi-a recomandat cu tarie sa urmaresc emisiunea lui Mircea badea, de aseara (da, e vorba de emisiunea cu Tuca). Nu sunt sigur ca m-as fi uitat, dar asa am avut un motiv in plus si nu am regretat ca am facut asta. Sunt sigur ca voi astia 4-5 cititori v-ati uitat la „In gura presei” din sera de ajun, sau daca nu vi s-a povestit…

Tind sa cred ca emisiunea de aseara a fost una din cele mai reusite ale lui Mircea, cu toate ca nu mi-a smuls nici un zambet si cu atat mai mult un hohot de ras pe care cu greu reuseam alta data sa il stavilesc. Mais qu’est-ce que c’est ca? Pentru ca pentru prima data l-am vazut pe Badea mult mai jos in comparatie cu o persoana. De fiecare data, el parea sa fie deasupra tuturor, sa discute despre fiecare ca si cum el ar fi Dumnezeu pe pamant, iar restul doar niste tantalai care populeaza Terra cu singurul scop de a se inmulti, dar aseara totul s-a schimbat, d-aici si aducerea desa in discutie a subiectului cu referire la sex. Marius Tuca (imi vine mereu sa zic si Show dupa acest nume) este un om mult mai cizelat, un om bine dezolvatat pe plan intelectual ce este la curent cu toate informatiile necesare in ziua de azi care poate oricand sa faca o gluma isteata sau sa fie un intelectual profund ce gandeste la inutilitatea umanitatii. E clar ca Mircea era obisnuit sa faca emisiunea de unul singur, sa poarte un monolog in fata camerelor de filmat in care sa improvizeze sau sa ne povesteasca cine stie ce, insa aseara a dovedit cat de slab este in purtarea unui dialog… Nici macar glumele nu ii ieseau, iar Marius incerca sa il aduca intr-un teren in care era clar ca nu detinea controlul.

Bun, si care e treaba cu filosofia? Pai… de fapt, Mircea a zis ceva bun aseara, ceva destept, ceva ce mi-a facut placere. Si-a spus momentul de cotitura din viata, cum ca el credea in Mos Craciun si cand a vazut ca si asta i-a adus un bat, l-a rupt pe picior. M-a emotionat momentul ala… Si m-a facut sa imi aduc aminte de momentul meu de cotitura din trecut. Imi aduc aminte ca si profa de romana ne-a cerut acum ceva timp sa spunem cand a fost „momentul trezirii”, dar nu am fost in stare sa zic ceva pentru ca pur si simplu nu am realizat daca aveam asa ceva. Aseara am inteles ca atunci cand eram eu mic-micut pe undeva pe la 4-5 ani am spart un ceas (era destul de important pentru ai mei), jucandu-ma cu mingea prin casa, desi ai mei imi repetasera in nenumarate randuri ca o sa fac o prostie pana la urma. Si inevitabilul s-a intamplat… Mi-am dat seama ca o dadusem in bara, incepusem sa ma zmiorcai si doream sa nu mai fac greseli asa stupide. Doream sa fiu pedepsit asupru pentru ceea ce facusem, doream sa fiu batut de tata, pentru ca eram sigur ca asta ar fi fost pedeapsa maxima pe care as putea sa o primesc… Si cu toate asta nu s-a intamplat nimic, eu am stat acolo si am bazait, insa am inteles ca viata inseamna mai mult decat a actiona pe baza simturilor animalice sau elementare si oricine poate gresi, iar pedeapsa este inutila intru indreptarea lucrurilor. Am inteles atunci ca viata e mult mai complexa decat ceea ce vedeam eu pana atunci in ea…

Cred ca o data cu articolul asta am facut blogul ceva mai personal, poate prea personal. Poate ca nu trebuia sa scriu asta, dar acum aveti ceva de ctiti, nu? Ma astept ca si voi sa imi dati subiecte de lectura pe baza a ceea ce am scris mai sus 🙂

6 Responses to Filosofiile lui Edy pt.2

  1. Ben spune:

    Bravo, maestre! Un articol care merita sa fi fost publicat de Craciun. Intr-adevar, emisiunea de aseara a lui Badea a fost ceva remarcabil.
    Dar te superi oare daca am sa „iau fata” articolului tau cu niste clipuri din emisiunea Badea+Teo? Nu e bai, pot sa le pun si mai jos decat articolul tau daca e nevoie.

  2. Elbu spune:

    Pot să spun că emisiunea de aseară a fost una cu adevărat specială, după părerea mea a fost apogeul lui Mirciulică, îmi doresc să mă înșel, dar pesimismul din mine spune că mai bine de atît nu se poate. Diferența dintre cei doi este de cîțiva ani, de 8 ani mai exact, acești ani s-au dovedit a fi esențiali în decursul celor 40 de minute de aseară. Dacă ar fi fost după mine cu siguranță ediția specială ar fi durat cel puțin 2 ore.

    În acestă discuție purtată de cei doi, Marius a dat dovadă de sensibilitate, de modestie în timp ce Mircea în stilu-i inconfundabil a tratat totul cu naivitate, pot să spun. Defectele noastre, ale romînilor sunt principala lui calitate care se pare că nu au avut succes aseară, datorită în special prezenței lui Marius în emisiune, care nu l-a lăsat să-și facă ”jocul”. Acesta a fost singurul om care i-a spus, nu la telefon, nu printr-un amărît de sms, ci i-a spus-o direct, în față după două palme –Ești un timid, timidule! Ce mi-a plăcut asta; și am impresia că acesta-i adevăratul Mircea.

    Îmi doresc să-l văd pe Mircea schimbat și mai mult ca sigur se va schimba, așa cum a făcut-o și Marius și mulți alții, dintr-un papagal ..ahh ce urît i-am zis-o, sper că se va transforma într-un tip calculat. Uneori am tentația să zic mi-e jenă, mi-e rușine că stau seară de seară să mă uit la el doar din simplul fapt că le zice domne, le zice public pe gustul romînilor, dar cîți ca el. Puterea lui este inteligența, diferența dintre noi și el este o emisiune în care el face pe măscăriciul, asta face, și noi creduli punem botul la vorbele acestuia, și e normal să punem botul că asta-i firea noastră, ăsta ne e caracterul.

    Închei prin a vă spune că sunt foarte trist pentru că indiferent ce se va întampla cu acestă emisiune nu îmi e indiferentă soarta ei. Eu chiar cred că vine o vîrstă în care Mircea își va da seama ce naiv a fost, dar uneori scopul scuză mijloacele, și îl înțeleg perfect la momentul actual, că doar trebuie să mănîncă și el nu?

  3. arpagic spune:

    Misu la aparat: Bine spus, Elbule, dar daca stai sa te gandesti, Mircea a evoluat deja. Daca ai vazut emisiunea din seara asta, ai observat probabil cat de penibil era in tinerete (si nu ma refer doar la scena de la mare, unde l-ai vazut concret, ci in general, dupa cum reiese din amintirile depanate). Dar poate ca nu ar fi bine ca Badea sa devina sobru. Ce-i drept, isi cam iroseste inteligenta pe discursurile sale satirice, dar cred ca e nevoie sa vedem un tip destept prostindu-se. Personal, ador emisiunile occidentale gen The Daily Show/The Colbert Report, unde niste tipi foarte culti si cerebrali iau stirile peste picior, isi bat joc de politicieni etc. Pe scurt, cam ce face Mircea la noi. Si adevarul e ca, acolo ca si aici cu In gura presei, parca mi se pare mai confortabil sa imi primesc stirile de la un mascarici decat de la un crainic serios. Parca prefer sa aud despre evenimente prin filtrul lui Badea decat sec, din gura prezsentatorului de stiri. Parca ma simt mai eliberat cand primesc doza zilnica de vesti proaste din gura unuia care ma face sa rad. Si pentru asta, nu pot spune decat: Multumesc, Mircea! 😀

  4. BobotzZz spune:

    o singura concluzie: mircea badea nu e si nu a fost niciodata mai mult decat un maare papagal care stie sa minta.(period!)

  5. Alex18 spune:

    Foarte tare Edi! 😀 Mi-a placut ce-am citit,…desi dupa prima parte a filosofiilor tale eram oarecum in ceata (d-aia nu am lasat nici comentariu! ), acum am simtit nevoia sa dau un feedback!Un an nou fericit tuturor…ca vad ca e plin de doispedeisti pe aici!

  6. arpagic spune:

    Multumesc Alex 🙂

Lasă un răspuns

