Societatea actuala (a adolescentilor)


de Edy

Stateam eu asa bine pe tron si cum nu aveam ce sa fac ma gandeam aiurea. Mi-a fugit gandul la cel mai simplu lucru la care puteam sa reflectez.. Adica la ceea ce se intampla in jurul meu. Azi la istorie nush ce bajbaia profa pe acolo de comunisti si nazisiti (eram mult prea adormit la ora aia ca sa inteleg ceva din ceea ce zicea), noroc cu reflexul deja format de a scrie dupa dictare ca altfel acolo incepeam sa sforai. Atunci am realizat ca societatea actuala a adolescientilor se aseamana cu modul de gandire al partidelor politice.

Si dupa ce m-am mai dezmortit, mi-am adus amitne cum de fapt comunistii sunt de extrema stanga, iar fascistii de extrema dreapta. Desigur ca acestea sunt extremele si dupa cum bine stim cu totii, nu e bine sa cadem niciodata in extreme… Stau si ma gandesc oare exista o ideologie de mijloc? Sa fie conservatorismul? Nu stiu… mai usor mi-e sa ma gandesc la partidele din ziua de azi din Romania si sa le pun asa simplu pe o axa, PNL-ul la dreapta, PSD-ul la stanga, sa zicem PC-ul la mijloc?! (deci chiar nu imi dau seama cine ar trebui sa fie la mijloc) si comunismul si fascismul la capetele axei. Hmm… Mihai presimt ca ai niste comentarii dure la adresa mea pe tema asta.

Asa, sa continuam… pai ziceam ceva de adolescenti, ah da. Nu e nicio noutate pentru nimeni ca la noi in tara exista ceva de genul 3 curente, inspirate toate din muzica, foarte celebre intre adolescenti. Acestea sunt: curentul emo, curentul trance(minimalist, electronic, cum vreti voi sa ii ziceti) si manelistii. Si incerc sa imi imaginez o axa, astfel incat sa asez aceste curente si astfel obtin la un capat manelistii, la un capat emo-istii si la centru trancerii. Iar restul, care nu se incadreaza in aceste 3 categorii se gasesc la mijlocul dintre trance si manele sau trance si emo. Daca gandirea mea e corecta, am obtinut o axa exact ca si cea politica. Deci e ceva de genul: comunism=manele, nazism=emo, conservatorism=trance, PSD=intre manele si trance si PNL=intre trance si emo. Cred ca multi dintre voi se pot regasi in una din cele 5 categorii, chiar daca va place sau nu…Hmm am impresia ca eu sunt cu PNL-ul.

P.S. Oare sa fi inventat o busola politica mult mai performanta?!

23 Responses to Societatea actuala (a adolescentilor)

  1. arpagic spune:

    1) Cred ca e o ocazie buna sa aplaud si sa imi dau jos palaria.
    2) Nu, nu am obiectii in legatura cu imaginea ta asupra spectrului politic. Doar ca, asemenea tie, nu stiu pe unde ar veni Conservatorii, desi cred ca i-ai plasat bine.
    3) Acum ca ai facut paralela curente adolescentine-politica, trebuie sa analizam in detaliu daca se si potrivesc. Intr-un fel, civilizatia manelelor e una populara, a maselor, deci merge pusa in corespondenta cu elementul comunist. Dar emoistii si nazistii?… Hm, pentru inceput au o afinitate comuna pentru uniformele inchise la culoare :)) (trebuie sa recunoastem ca uniformele gri/negre ale ofiterilor germani sunt superioare celor ale inamicilor :D). Dar daca stam sa na gandim, si nazismul, si emoismul sunt rezultatul urmatorului fenomen: individul (Germania, adolescentul) sunt oprimati si se simt umiliti, asa ca se retrag intr-o carapace prin care se rup de lume. Dar, Germania se manifesta egoist, ridicandu-se la lumina, in timp ce emoistul se ascunde in intuneric, dand dovada unui complex al inferioritatii…
    Iar in ceea ce priveste „trancerii”… no comment, ca imi iau bataie 😛
    In orice caz, ideile tale ar trebui analizate in detaliu, extinse si discutate indelung.

  2. Ciprian spune:

    conform ideiilor tale, Aris unde se incadreaza? :)) 😀

  3. Elbu Deltoidu' spune:

    Nu e valabil pentru toată lumea, de exemplu eu sunt conservator și ascult alt gen de muzică.

  4. Floyd spune:

    Hehe, mi-am adus aminte de-asta http://eosmedeiros.files.wordpress.com/2008/07/emo_hitler1.jpg 😀
    @arpagic: …cu mult alcool si fum in sange 😛

  5. BobotzZz spune:

    elbule n-ai putut sa te abtii!?!
    asa si in legatura cu subiectul discutiei, dak ar fi asa (dar ma indoiesc tare) eu sunt asezat bine pe o maare portiune din mijloc (tocmai aici si contradictia), am vzt multi manelisti ascultand muzica de emuisti si placandu-le in acelasi timp (vezi dan :D) (unii insa, neparand ca stiu ce asculta) – probabil asta numa in RO vezi.

  6. IcSs spune:

    ba , ce pula mea ? :)))))

  7. VanDall spune:

    Tămârsane intră mă aici http://www.last.fm/group/Gay+As+Hell că tu erai cu Coldplay. Şi că veni vorba, aş vrea să zic un banc despre tine:

    „Prima zi de şcoală, copiii se prezintă fiecare:
    -Cum te cheamă, băieţel?
    – Bulă. (la care Tămârsan râde)
    – De ce râzi, Tămârsane?
    – Păi dacă în loc de „B” punem „P”, iese ceva foarte amuzant.
    Brusc, începe şi Bulă să râdă privindu-l pe Tămârsan.
    – De ce râzi, Bulă?
    – Păi dacă înainte de Tămârsan, punem „Sugi pula tu cu mă-ta”, iese ceva şi mai amuzant.”

  8. blanche spune:

    Postul asta bun a generat comentarii si mai bune. :))

  9. arpagic spune:

    Suntem cu totii maturi. Foarte maturi. Ce naiba, suntem viitorul tarii asteia!

    …God help us all…

  10. BobotzZz spune:

    In primul rand dane, nu stii tu (ca la manele nu prea e asa) dar multa lume asculta coldplay mai mult pentru muzica decat pentru versuri (exact opusul tau, manelistule care esti :-P); in al doilea rand dak e sa vb despre mama, cred ca dak pui pe langa cuvintele „doamna Antonescu” fraza „o ia in cur si tipe yaaa!” suna muuuult mai bine decat numele meu pe care nici macar nu stii sa-l scrii calumea. Asa ca pace si prietenie, dar adevarul ustura.

    PS: nu voi mai ataca (chiar dak a vrut sa fie o gluma) si nici nu voi mai raspunde (la atacuri injurioase) de acum inainte.

  11. VanDall spune:

    ok. muie.

  12. BobotzZz spune:

    Acu ca citii bancu cu atentie imi dau seama ca e mai tare ca ala original. Asta a fost o dovada a faptului ca suntem adolescenti. Si ca sa demonstrez ca suntem o societate imi cer si scuze lui Dan.

    PS: Si hai ma baieti miscati-va si voi mai cu talent cu blogu asta. Ca se pune prafu’, nu de alta.

  13. arpagic spune:

    Facem si noi tot posibilul…

  14. Alex18 spune:

    De unde placerea asta de a incadra oamenii in tipare ..nu stiu! Eu nu prea o am p-asta! 🙂

  15. blanche spune:

    ^ Imi place postul (sau commentul) 🙂
    I concur.

  16. unu` spune:

    Excelent…. bravos

    P.S.: sunt sigur k in aceste conditii aceasta parere conteaza :))

  17. arpagic spune:

    Vorba aia: Parerea ta conteaza in masura in care se subordoneaza parerii mele.

  18. Cedik spune:

    Sa stii ca mai sunt si alte categorii de tineri, doar ca nu chiar atat de raspandite.
    Ar mai fi si rockerii/metalistii, incep sa apara computer geeks/puii de hacker si pe aici, si chiar sunt intr-un numar destul de marisor, la categoria asta putand sa bag si pe cei care se viseaza webmasters (desi multi dintre ei sunt tot manelisti ce au site-uri gen manele.com facute dintr-un template de html editat) dar hai sa zicem ca astia nu se pun, ca i-ai grupat doar dupa muzica dar chiar si asa… ar mai fi destule categorii. Macar rockerii si rapperii si tot sunt mai mult de trei.
    Oricum ar fi, marea majoritate e putin cam idioato-cretina, ma bucur ca la cei 21 de ani ai mei pot spune ca nu mai fac parte din generatia adolescentilor romani. Desi… nici cu cei de varsta mea nu ma prea mandresc.

  19. Edy spune:

    @ Cedik: Din comentariul tau reise clar ca nu mai esti adolescent in aceste vremuri (si nu o lua in nume de rau ca spun asta, e chiar un compliment). In ziua de azi nu prea mai vad metalisti aproape deloc, in schimb pot vedea punkeri care cu greu ii deosebesc de emokids. Mi se pare ca nu prea mai e vreo diferenta intre emo si rockeri ca sa zic asa, pot sa ii bag pe ambii in aceasi oala fara sa se supere vreunii pentru ca, vazut oarecum din afara fenomenul, mi se pare ca se imbraca aprovximativ la fel, au pierceuri, si parul este „facut cu ciobu'”.
    Cat despre fenomenul rap din Romania, se pare ca nu mai exista decat in mica masura. Mai des vad grupuri de manelisti ce asculta muzica lor preferata la maxim in telefon decat vad un baiat cu haine largi. Cred ca rapperi sunt din in ce mai rari in peisajul autohton si probabil se incadreaza intre trance (datorita beaturilor de pe fundal) si emo (datorita versurilor, in sensul ca ei vor sa transmita un mesaj prin ceea ce recita, nu ca sunt tristi).

  20. Cedik spune:

    Metalisti sunt dar destul de rari (si aici ma refer la metalistii pur-sange), dar inca exista si asta mai mult datorita sentimentului de mandrie pe care il provoaca „metalismul”. Se stie ca acestia au o atitudine elitista in comparatie cu restul rockerilor si genul asta de atitudine prinde la lume (ma fac metalist ca sa fiu si eu tru si kvlt). Sa nu se inteleaga prin asta ca am ceva cu metalul, din contra. Trebuie sa recunosc si ca se cam confunda cu emo kizii dar aici intervine o alta problema… emo kizii incep la randul lor sa se confunde cu cocalarii, in randul carora am observat ca incepe sa prinda culoarea neagra si hainele stil emo.
    De fapt, chiar ma amuzam acum ceva vreme pe seama stilului vestimentar al manelistilor. Au adoptat multe elemente vestimentare din stilul rock, stil pe care il ridiculizau acum cativa ani (freze oarecum stil punk, pantaloni negri mulati, piercing-uri etc.) Dar stii cum se spune, Monkey see, monkey do.
    Iar rapperii… cunosc vreo cativa, rapperi adevarati, nu genul care asculta Parazitii pentru ca injura si Mafia, ci baieti care sunt fani C.T.C., Veritasaga etc.
    Si revenind la emo, in tara noastra nu prea exista decat ca stil vestimentar, cei mai multi sunt niste papagali cu tricouri roz/negru in dungi, unghii date cu oja si Salam in casti.

    In fine… o lungesc prea mult.
    Care e ideea? Ai scris un post interesant care mi-a placut, mi-a atras atentia dar am simtit nevoia sa mentionez ca din fericire mai exista si alte categorii.

  21. Elbu spune:

    veritasaga SUCKS

  22. arpagic spune:

    Multumesc Cedik 🙂 Eu doar am simtit nevoia sa iti dau un raspuns la ceea ce ai comentat tu, din punctul meu de vedere. Desigur ca aici intervine si locul unde iti faci veacul si prietenii cu care iti pierzi timpul. Dar multi dintre prietenii mei m-au aprobat in ceea ce am scris in acest articol si sunt de acord cu mine, asa ca pentru Targoviste cam asa sta treaba.

Lasă un răspuns

