Un joculet stupid


Aici gasiti un joculet cu o premisa interesanta, cu care unii ar putea fi deja familiari (daca ati jucat orice joc gen 20Q): va ganditi la o persoana, fie ea fictiva ori reala, dar, evident, de preferinta ceva mai celebra, iar programul va pune intrebari cu scopul de a ghici despre cine e vorba. Suna plictisitor, nu? Ei bine, eu am fost socat de cat de bine a reusit sa ghiceasca ce gandisem, chiar si cand alesesem persoane mai obscure sau el imi pusese intrebari mai putin relevante. Fireste, mai da si rateuri, dar programul este de fapt o inteligenta artificiala care invata din greseli si isi imbunatateste performantele cu cat joaca mai mult – ca un om, de fapt, ceea ce e, trebuie sa recunoastem, putin inspaimantator.

Daca jucati, fiti buni si lasati un comentariu cu personajul la care v-ati gandit si ce a ghicit joculetul.

23 Responses to Un joculet stupid

  1. arpagic spune:

    Mie mi i-a ghicit pe William Adama, Kara Thrace, Thomas Pynchon, John Wilkes Booth, Tina Fey, Andy Samberg, Ingmar Bergman si mi l-a ratat pe Daniel Faraday, in locul caruia mi l-a propus pe nush cine din Prison Break.
    Your turn!

  2. arpagic spune:

    Pana acum mi l-a ghicit pe tata dar l-a ratat pe Mike Skinner, mai incerc 😀 Nu mi-a ghicit pe Kelly Carlson dar mi-a ghicit pe Kurt Kobain si pe Bob Marley. Heyy, e foarte tare jocul asta. (e bine ca ai reusit sa reechilibrezi balanta dupa articolul trecut care e jalnic, ma refer la ala cu barca)

  3. arpagic spune:

    Baaaaaaaaaaaaaaaa esti nebuuuuuuuuuuuuuun? Mi l-a ghicit pe Mircea Badea!!!!!

  4. marian spune:

    mie mi i-a ghicit pe Angelina Jolie, Michael Jackson (cum putea lipsi :D) si pe …. pe …. Britney Spears :)) … intr-adevar este putin cam stupid jocul…dar merge:D

  5. marian spune:

    se pare k m-am inselat in privintza jocului, nu este chiar atat de stupid pe cat pate la inceput

    incredibil …. mi l-a ghicit pe cine credetzi? ….. gutza ( … de maimutza) :))

  6. marian spune:

    imi cer scuze pt greselile de tipar; am vrus sa scriu „pare”, nu „pate”

  7. Misu spune:

    Mie nu mi l-a ghicit pe Badea din prima, dar a reusit din a doua incercare. Mi l-a ghicit totusi din prima pe Boc. WTF?

  8. Elbu spune:

    fmm l-a ghicit pe hagi 😕

  9. Elbu spune:

    si pe basescu =))

  10. Elbu spune:

    pe mirciulica din prima hehe

  11. Elbu spune:

    alina plugaru ftw!!!

  12. Dan spune:

    ghicit Jim Morrison, ghicit Tyler Durden, confundat Vanghelie cu un politician ceh, ghicit Margaret Thatcher, confundat Marguerite Gautier cu Ioana D’Arc

  13. Floyd spune:

    Actually, algoritmul pentru un asemenea joc e chiar simplu. Singurul lucru mai greu de obtinut e o baza de date uriasa cu personalitati si caracteristici ale acestora. 🙂

  14. Misu spune:

    N-a zis nimeni ca e greu, Mister Know-It-All. E usor sa stii cum se invata. E mai greu sa inveti propriu-zis.

  15. Floyd spune:

    Jeez, am zis chestia aia pentru ca autorul vazuse intr-un amarat de script „inteligenta artificiala”.
    Aren’t we a little touchy, lately? 😛

  16. arpagic spune:

    Because of Elbu Dineroooo

  17. arpagic spune:

    Bai, deci sunt socat. Am incerc sa il pun sa il ghiceasca pe Desmond si nu a reusit decat dupa 30 de intrebari, dar stiti ce a zis dupa a 20-a intreabare??!?!?!? Jesus Christ…

  18. miaunell spune:

    OMFG NU-MI VINE SA CRED =))))) I-A DESCOPERIT PE GOKU, GOHAN SI PICCOLO OMFG!!!!

  19. miaunell spune:

    si pe cartman din 7 intrebari:|:|:|

  20. miaunell spune:

    si pe kenny l-a dat de gol intrebarea cu „has your character already died once?”
    =)))))

  21. arpagic spune:

    @Floyd: un algoritm care isi imbunatateste performantele la fiecare iteratie pe baza analizei statistice a informatiilor stranse din iteratiile precedente si adunate intr-o baza de date este indiscutabil o inteligenta artificiala, pentru ca invata asa cum invata de altfel orice om: experienta greselilor si reusitelor. machine learning este un subdomeniu esential al ai. so yeah, desi n-am programat eu vreodata un ai si desi am adesea tendinta sa spun prostii, de data asta stiu ce am zis. chiar daca programelul ala simplu nu poate trece testul turing, nu inseamna ca nu e inteligent. ceea ce face el este sa invete din greseli, chestie pe care chiar si bebelusii au dificultate in a o pune la punct.

  22. arpagic spune:

    Si pentru ca orice argument trebuie sustinut cu dovezi, ia sa bagam un ochi pe wiki: pai joculetul asta e in fapt o copie a lui 20Q (dupa cum am mai zis), pe care wiki il defineste explicit ca un „experiment de inteligenta artificiala”. Mai mult, se pare ca 20Qul original chiar foloseste o retea neurala artificiala care are peste 10 milioane de conexiuni sinaptice si da dovada de o creativitate limitata. So yeah.
    http://en.wikipedia.org/wiki/20q

  23. Stefan cel Mare spune:

    Un bun strateg ca mine ar invinge acest joc.

Lasă un răspuns

