All good things…


vlcsnap-1091102

de Misu

Nu vreau aici sa fac prozelitism pentru un serial. Mi-e de ajuns ideea ca, peste ani de zile, lumea o sa se uite in urma la el ca la o adevarata realizare artistica.

S-a terminat Battlestar Galactica, pentru ca despre el era vorba. Si o data cu el, televiziunea a mai pierdut cateva puncte din IQ. Multi o sa comenteze valoarea ultimului episod, modul in care raspunde la intrebarile ramase, modul in care incheie povestile personajelor etcetera etcetera. Eu nu. Adevarul e foarte simplu: Battlestar Galactica a fost o opera monumentala. Sunt multe seriale bune la TV, multe filme bune la cinema, dar oare cate dintre ele sunt suficient de semnificative incat sa ramana in memoria colectiva a omenirii? Cate sunt indeajuns de importante incat sa se inradacineze chiar si in vietile celor care nu au fost de fata la premiera respectivelor opere? BSG va fi una din acestea.

Battlestar Galactica este mai mult decat o distractie. Merge dincolo de placerea imediata a actiunii incitante, a dialogului incarcat sau a ideilor inteligente. Seriale destepte au fost si vor fi (vezi Lost), dar seriale care sa vorbeasca despre umanitate, cu tot bagajul ei, la un nivel atat de profund nu gasesti chiar asa de des. BSG nu este povestea unor oameni, ci povestea Omului. BSG nu este un studiu de caz, ci o analiza exhaustiva a omenirii. BSG nu e un roman SF (oricat de bun), ci un roman de Dostoievski. BSG este arta, BSG este stiinta, BSG este suflet. Battlestar Galactica este sinteza culturii noastre contemporane, este o oglinda a vietii omului la inceput tumultuos de secol XXI.

Spun „este”, si nu „a fost”. Nu-i vremea sa o jelim. Pentru ca, asemenea batranei nave care ii da numele, Battlestar Galactica este credincioasa celor care au nevoie de ea si va fi acolo ori de cate ori se vor intoarce la ea.

So say we all!

vlcsnap-1120221

8 Responses to All good things…

  1. Dan spune:

    Doamne a sunat cam patetic articolul asta… fara suparare acu’… este doar un serial pentru geeks in pula mea.

  2. arpagic spune:

    De-aia este unanim considerat cel mai inteligent serial de la TVul american, nu? Sa stii ca nu se uita doar geeksii, amice. Asta e un serial pe care revista TIME il lauda cu regularitate. E un serial urmarit si analizat de politicieni, academicieni si oameni de stiinta. E un serial despre care saptamana trecuta s-a vorbit la Natiunile Unite. Am si eu voie deci sa ii scriu o scrisoare de adio. So fuck off.

  3. Dan spune:

    Hmmm… eu tin minte minte ca am incercat sa ma uit la primul episod – 33 sau cum se numea, si nu am inteles mai nimic. De atunci il detest.

  4. arpagic spune:

    Pentru ca ala nu e primul episod. E precedat de o miniserie.

  5. Dan spune:

    Lol? Mda. Pai si cum pun mana pe miniseria asta? (se pare ca sunt condamnat – pentru a cata oara? – sa ma uit la ceva ce iti place tie si eu critic, si apoi sa imi retrag cuvintele, sa te ridic in slavi si sa devin fan :)) 😀 )

  6. arpagic spune:

    @dan: si eu eram in aceasi situatie… cand eram mai mic…

  7. darklorelei spune:

    am vazut primele doua serii fara sa vad miniseria pe care nici dan nu a vazut-o. nici nu e asa mare nevoie caci intelegi pe parcurs despre ce e vorba, dan! mi se pare fabulos! pana acum sunt total de acord cu ceea ce ai spus in acest post, arpagic! filmul asta m-a facut sa ma gandesc cat de mareti putem fi si cat de jos suntem de fapt!

  8. miaunell spune:

    frack! tre sa reiau si eu bsg :)) ba…stateam zilele astea si ma plictiseam si ma gandeam la ce dq serial sa ma uit…asa ca m-am apucat de lost :)) dupa lost o sa termin bsg ❤ ^_^

Lasă un răspuns

