Fruit


6a00e398b3ce490005011017df65fa860e-320piNu, nu e vorba despre fructe si nici despre o noua pasiune ascunsa asupra culorii verde, cum probabil cred unii dintre voi. De fapt, daca ma gandesc mai bine, nu cred ca ati ghici nici pana maine asa ca o sa va raspund direct, e vorba despre primul album scos de cei de la The Asteroids Galaxy Tour. Da, da, stiu nu ati auzit de astia, au un nume ciudat suna a nume pe care il pui cand esti rupt si ti se incurca limba in gura… hmm daca ma gandesc mai bine cred ca asa s-a si intamplat, prvind  la genul pe care il canta trupa. Trupele noi sunt cele mai greu de abordat ( in sensul ca nu stii ce sa scrii despre ele si nu ai o arhiva in care sa gasesti ceva folositor) dar ce imi place la ele este ca ori le adori de la prima melodie ori nu iti doresti sa mai ai vreodata de a face cu ei. In cazul celor de la TAGT (trebuie sa intru cumva in trend si sa folosesc o prescurtare sugestiva) se aplica de departe prima optiune, cel putin in cazul meu.

Deci, e vorba despre o trupa infiintata pe undeva prin 2006 in Copenhaga, Danemarca de cativa tineri nonconformisti, pasionati de muzica anilor ’60 dar si de electronica contemporana si gata sa dea lovitura in industria showbizului. Ascensiunea nu a fost usoara, prima data au fost remarcati in cadrul concertului dat de Amy Whinehouse la Copenhaga unde au facut warm-up-ul. In prezent, trupa canta in concerte alaturi de Katy Perry (adica acelasi lucru ca si pana acum, incalzeste atmosfera) dar si-au facut timp si pentru a scoate un album. Albumul se numeste Fruit, nu stiu care e legatura, pentru ca nu vad absolut nici una intre melodii si titlu sau intre numele formatiei si titlul acordat albumului. In alta ordine de idei, formatia se distinge in principal datorita  solistei Mette Lindberg vocii solistei Mette Lindberg, o voce inconfundabila, draguta si oarecum amuzanta in unele momente. Care e legatura intre muzica lor si anii 60? Exista undeva pe album o melodie denumita The Golden Age ce isi propune sa introduca auditoriul intr-o lume pe care nu a trait-o niciodata pentru ca nu se nascuse pana atunci; dar nu asta e motivul principal ci faptul ca  in general anii ’60-’70 sunt caracterstici muzcii psychedelice ce este promovata cu brio de formatia daneza in prezent. TAGT canta ceva ce nu am mai vazut de mult timp, sau nu am vazut deloc, criticii numesc genul pop-pscyhedelic, eu cred ca e mai mult soul-psychedelic dar cine sunt eu sa ii contrazic pe ei?! Actuala componenta a trupei este:  Mette Lindberg (vocal), Lars Iversen (chitara-bass, keyboards), Miloud Carl Sabri (trompeta), Sven Meinild (saxofon), Mads Brinch Nielsen (chitara, keyboard), Jesper Elnegaard (tobe).

Cum am reusit sa dau peste ciudatii astia? Se facea ca era foarte cald afara, mie imi era foarte lene sa invat asa ca am deschis gorila sa ascult prosteala de la radio a lui Gheroghe si a lui Mihaiu. Uite ca pana la urma sunt si ei folositori la ceva, au pus la radio „The golden age” si mi s-au aprins calcaiele instant. Dupa cateva cautari am dat peste ce doream si iata-ma acum ascultand mereu aceleasi cantece ale scandinavilor. Cred ca trupa are un potential imens in continuare si va recomand cu caldura sa ascultati si voi. Pentru mine e una dintre putinele formatii care intr-adevar au asa numitul efect psychedelic asupra mea, in sensul ca ma inveseleste cu feicare nota pe care o canta. As fi tare curios sa mai aflu si alte pareri cu privire la TAGT!

3 Responses to Fruit

  1. Misu spune:

    Misto formatia, am auzit-o de cateva ori la Guerilla, dar nu single-ul asta. Thanks for the heads up!

  2. miaunell spune:

    Suna misto tbh… Dar nu suficient de mult cat „sa mi se aprinda calcaiele”. Chestia pozitiva e k sunt diferiti de papitoii din zilele astea si originalitatea merita atentie, cel putin.

  3. danwhatever spune:

    niceeey…. dar nu mi se pare prea psihedelic, cel putin nu indeajuns pentru un trip decent 😀 In schimb tipa eeee…. :”>

Lasă un răspuns

