Film ’99: Douăş’două din Nouăş’nouă


one

Azi m-a lovit (tardiv, stiu) o revelatie: au trecut 10 ani din ’99. Pentru multi, ’99 poate sa insemne doar finalul unor ciudati ani ’90, dar pentru cinefili el este un punct de referinta, cum sunt anii de vita bogata pentru iubitorii de vinuri (oenofili suna… murdar, nu vi se pare?).

Nu ma credeti? Ganditi-va ca printre filmele lansate in ’99 se numara (in ordine alfabetica) American Beauty, Being John Malkovich, The Blair Witch Project, Dogma, Election, Eyes Wide Shut, Fight Club, The Green Mile, The Insider, The Iron Giant, Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Magnolia, Man on the Moon, The Matrix, Office Space, Run Lola Run, The Sixth Sense, South Park: Bigger, Longer and Uncut, Three Kings, Todo Sobre Mi Madre, Toy Story 2. 21 de titluri dintre care  multe va suna sigur familiare si ca printre ele se numara, indraznesc sa spun, unele din preferatele voastre. 21 de filme care au intrat in constiinta publicului si in cultura maselor. Si pentru ca vorbim de impactul asupra publicului, nu pot sa nu amintesc de un film dezamagitor, dar care a lasat o urma adanca asupra peisajului cultural: Star Wars Episode I – The Phantom Menace.

two

Iata, deci, 22 de filme pentru anul 1999 (de unde si titlul articolului), filme pe care eu, unul, mi le-am notat in calendar pentru vizionare in urmatoarea luna, ca o celebrare a acelui an „productiv”. Aproape zilnic, (sper ca) am sa notez cateva impresii si idei despre fiecare film in parte, in speranta ca proiectul meu o sa serveasca drept recomandare pentru voi.

Dar nu e nevoie sa ma urmati pe mine. Tot ce vreau sa arat e ca, fie ca le-ati vazut sau nu, filmele anului 1999 va asteapta sa le (re)descoperiti.

Ne auzim maine cu impresii despre Magnolia.

11 Responses to Film ’99: Douăş’două din Nouăş’nouă

  1. blanche spune:

    Genial articol! Mi-era dor de genul acesta de scrieri 🙂
    Magnolia is a great choice! Zic asta pt ca e cel mai recent film pe care l-am vazut din cele mentionate de tine mai sus.

  2. arpagic spune:

    @blanche: tipul din poza de la mijloc, randul cel mai de jos (ingerul) e Alan Rickman. Just so you know.

  3. briza spune:

    an productiv, filme bune…
    dar filmul meu preferat e mai vechi de atat 🙂 nu cu mult, dar e mai vechi…

  4. arpagic spune:

    @briza: nu am zis ca sunt filmele mele preferate. filmele mele preferate (primele 3-4) sunt cu mult mai vechi de 1999 😀

  5. blanche spune:

    Sa-nteleg ca ‘ceea e imagine din Dogma? Sweet! (poate ar trebui sa vad filmul)

  6. arpagic spune:

    Dogma, da. Cred ca sambata e ziua de Dogma, ca doar e sarbatoare 😀

  7. elbu spune:

    De abia astept recenziile, mai ales la South Park si la Lock, Stock and Two Smoking Barrels.

  8. arpagic spune:

    @elbu: nu o sa fie neaparat recenzii (ca am zis din start ca filmele sunt de referinta), cat mai degraba recomandari.

  9. Dan spune:

    Magnolia e printre filmele preferate… great article, Micşunea ; cred că o să mă uit şi eu la cele pe care nu le-am văzut din lista de mai sus.

  10. briza spune:

    mi-am mai amintit un film misto aparut in ’99 (de fapt, il downloadez acum, sa ma mai uit o data la el, si asa am vazut din ce an e :”> ): „Cruel Intentions” :->

Lasă un răspuns

