Impresii de vacanta RELOADED


DSC00664

Am promis ca o sa impartasesc impresiile mele de vacanta tuturor ce intra pe blogul nostru si asa am de gand sa si fac. Chiar daca m-am intors de ceva timp nu am avut nici prea mult timp sa scriu aici, dar nici nu am simtit dorinta de a scrie sau ceva inspiratie care sa ma ghideze. Nici acum nu simt, dar promisiunea e promisiune. A fost o vacanta lejera, usoara de 10 zile in Italia, un fel de Giro d’Italia daca vreti dar ceva mai scurt decat celebrul tur ciclist.

DSC00519Am calatorit cu avionul pana in Roma, zborul nu a avut turbulente ca alta data, a fost unul simplu, fara peripetii, ora era tarzie si a falicitat un pui de somn binemeritat inainte de agitatia romana ce urma dimineata. Trebuie sa mentionez ca in aceasta calatorie nu am fost singur, am fost alaturi de ai mei si inca o familie ce cunostea mult mai bine Italia/italiana decat noi avand in vedere ca Cornel (da, asta e numele lui) a lucrat 10 ani in Roma. O data ajunsi in aeroport am mers si am inchiriat o masina; nu stiam ca exista asa ceva in Fumicino, adica nu mai putin de 5 blocuri supraetajate, 5 etaje fiecare, ce contin parcari pentru cei ce doresc sa mearga la aeroport cu masina proprie si firme ce inchiriaza alte masini celor noi veniti in cautarea lui Da Vinci. Skoda Roomster, nici eu nu auzisem de ea pana acum, a fost masina aleasa de mine, dar sincer sa fiu nici optiunile nu erau numeroase oricum consider ca am facut alegerea optima 🙂 .

Am stat la Roma 2 zile in care am mers muuuult atat cu masina cat si pe jos. Am vazut locuri pe care ghizii anteriori nu mi le-au aratat, am vazut chestii interesante cu toate ca si de data asta am un mare of, tot nu am intrat in Castel Sant Angelo. E cu totul altceva sa calatoresti cu un localnic (pentru ca il pot numi astfel de vreme ce are cetatenie italiana), chiar daca nu va avea discursul unui ghid si informatiile sale exacte vei afla strictul necesar ce iti ramane mai repede in minte decat tot felul de ani si batalii si de asemenea am vazut cateva lucruri minunate cum ar fi panorama asupra orasului Roma de pe una din colinele ce inconjoara „Cetatea Eterna” sau piramida furata de Musolini. Pe de alta parte am aflat ca gaurile alea din Coloseum nu erau nici pe departe lovituri de la bombardamente ci erau folosite pentru a sustine marmura in care era imbracata arena antica, dar aceasta a fost furata in perioada reneascentista pentru a-si face altii case, ceva gen ce se intampla acum la noi.

DSC00808

Am luat masina apoi si am demarata in tromba catre Salerno, un orasel un pic mai mare decat Targoviste, dar care se distinge de al nostru prin iesire la mare, port, castel medieval, teren de fotbal mai mare decat Ghencea si asa mai departe. Pe drumul dintre Roma si Salerno am facut ceva popasuri printre care ne-am oprit si la un mall in aer liber, foarte frumos locul si pentru a va face o idee imaginati-va magazine unul langa altul, gen Via del Corso in mijlocul campului. Inedit, nu?! Nu are rost sa descriu autostrada pentru ca noi oricum nu vom avea asa ceva vreodata, iar daca vreti sa simtiti ceva cu adevarat atunci mergeti in strainatate si acolo veti simti pe pielea voastra ce inseamna sa calatoresti cu masina. Orasul Salerno nu mi s-a parut a avea multi turisti, auzeam limba italiana foarte des, dar nici romana nu era nelipsita, oamenii nostrii lucreaza peste tot in cizma. Distinctiv era portul, destul de incapator si Castello di Arechi care veghea de pe o colina intregul oras. Nici aici nu am avut noroc, castelul fiind inchis pentru renovari sau asa ceva, dar cat m-am plimbat pe langa el mi-a placut foarte mult. In oras am petrecut cateva zile lenevind , stand la plaja si plimbandu-ne seara, iar in alte zile am luat masina si am mers sa vedem cat mai mult din frumusetile Italiei.DSC00704

Am calatorit intr-o zi la insula Capri, am plecat de dimineata cu unul din primele vapoare, iar de intors ne-am intors cu ultimul, am revazut insula si m-am bucurat foarte tare dar am vazut si alte parti ale insului ce nu mi-au fost aratate in trecut. De departe cea mai frumoasa parte a Italiei este insulita asta, are ceva aparte, stradute mici (masinile erau nevoite sa mearga cu oglinzile trase pentru a incapea), un port micut si frumusel, localuri dragute si lume primitoare ca oriunde in Italia, insa de departe senzatia cea mai placuta o ai atunci cand priveste de pe varful muntelui si observi ca esti inconjurat de mare din toate directiile. O splenoadre aceasta insula ce trebuie neaprat vazuta pe parcursul vietii. Am mai calatorit la Pompei, orasul parlit de Vezuviu am mers pe la poalele Vezuviului (desi initial vroiam sa urcam pe crater am renuntat repede) am calatorit pe Coasta Amalfitana , un loc absolut mirific, am fost la Napoli (singurul loc al excursiei ce m-a dezamagit) dar si la Sorrento, un fel de oras-statiune frumusel foc.DSC00873

Vacanta s-a terminat putin prea repede, vroiam sa tina mai mult, dar doresc neaparat sa ma intorc in Italia si sa merg intr-o buna zi spre Sicilia, nu stiu de ce dar toti italienii spun despre mine ca am fata de sicilian iar atunci cand le spun ca sunt roman nu le vine sa creada, bine intre noi fie vorba mai bine sa nu afle adevarul pentru ca imediat vei fi privit cu alti ochi.DSC00487

5 Responses to Impresii de vacanta RELOADED

  1. briza spune:

    o incheiere prea dura pentru un articol asa frumos…

  2. Edy spune:

    Woah, cineva a rezistat plictiselii si a citit articolul asta. Sunt magulit. Multumesc Briza!

  3. briza spune:

    cu placere 🙂 si nici n-a fost plictisitor…

  4. Misu spune:

    Ce vacanta faina ai avut! Intr-adevar, Capri este… n-am cuvinte.
    Si uau, daca stau sa ma gandesc, chiar cred ca te-ai putea camufla intr-o multime de italieni. Asta da superputere 😀

  5. arpagic spune:

    Inca un plictisit care citeste aberatiile mele. Deja ma simt implinit. Thank you, thank you very much!!

Lasă un răspuns

