top 10 voci ce au influentat muzica


O idee interesanta mi-a fost propusa astazi pe shoutboxul de pe last.fm si anume top 10 voci ce au influentat muzica de-a lungul timpului.

Lista mea este aceasta:

1. The Beatles
2. Bob Dylan
3. Louis Armstrong
4. Frank Sinatra
5. Elvis Presley
6. The Clash
7. Public Enemy
8. Bob Marley
9. Kurt Cobain
10. Jim Morrison

Voi aveti alte pareri?

22 Responses to top 10 voci ce au influentat muzica

  1. Dan spune:

    Logic că am altă părere, e chiar weak topul făcut de tine, dar mă rog, tu ai gusturi mai ciudate. 😛
    1. Jim Morrison
    2. The Beatles
    3. Jimi Hendrix
    4. Pink Floyd
    5. Michael Jackson
    6. Ian Curtis
    7. Madonna
    8. Green Day
    9. Elvis Presley
    10. Radiohead

  2. Edy spune:

    Hmm eu cred ca vocile din trecut au influenta mare asupra muzicii actuale ci nu cei de astazi 🙂

  3. Misu spune:

    @Dan: Eu as zice ca topul lui Edy e mult mai relevant decat al tau. E vorba de influenta asupra muzicii, deci nu stiu in ce masura Green Day si Radiohead au influentat prea multi artisti pentru ca nu a trecut suficient timp. Gandeste-te asa: daca ai sterge din istorie numele de pe lista ta, cum s-ar schimba muzica? Sterge-le pe alea doua si ramane cam la fel. Sterge pe oricare din lista lui Edy si ramai cu un gol mare in muzica de azi.

    Topul lui Edy mi se pare ca la carte, nu i-as reprosa absolut nimic, toti au avut un impact enorm asupra muzicii. Un top personal, insa, ar arata cam asa:
    1. Lennon-McCartney (Beatles), fiindca sunt esenta a tot ce e pop si rock
    2. Dylan, pentru ca ne-a invatat ce e poezia pop
    3. Elvis Presley, pentru ca a inventat popul
    4. Michael Jackson, pentru ca ne-a aratat ce inseamna „entertainerul” absolut
    5. Hendrix, pentru ca nimeni niciodata n-o sa poata sa puna mana ca el pe o chitara
    6. Led Zep, pentru ca sunt esenta a tot ce e rock
    7. Joe Strummer si The Clash, pentru ca au dat sens punkului
    8. Kurt Cobain si Nirvana, pentru ca au adus alternative-ul in mainstream
    9. Public Enemy, pentru ca rap
    10. Ian Curtis, pentru ca post-punk.

    As vrea sa il mentionez si pe David Bowie aici. El nu prea a inventat nimic nou, dar de-a lungul deceniilor a fost un cameleon desavarsit, asa ca daca vreti sa auziti o sinteza a intregului peisaj muzical dintr-o anumita perioada de timp, ascultati un album Bowie de atunci.

    A, si imi cer scuze fata de Syd Barrett, dar Beatlesii inventasera deja muzica pe care si-a lasat el amprenta, orice ar spune lumea.

  4. Edy spune:

    Merci pt suport Misule. In orice caz sunt foarte multi artisti ce au contribuit la muzica pe care o ascultam noi zilele astea si probabil ca 10 nu e un numar suficient pentru ei. Dar asta e doar un exercitiu pentru cultura muzicala astfel incat sa te poti departa de idolii actuali pentru a reaminti adevarate genii ale muzicii.

  5. Misu spune:

    Da, bineinteles ca sunt prea multi pentru top 10. De-asta am si spus ca lista ta e ireprosabila, dar eu as face un alt clasament.

    Daca mai vrei opinii, revista Rolling Stone a facut acum cativa ani un top 100 pe tema asta. Interesant e ca fiecare articol despre un artist e scris de un alt artist, care a fost influentat de respectivul. Check it out:
    http://www.rollingstone.com/news/story/5939214/the_immortals_the_first_fifty

  6. danwhatever spune:

    sincer, Bob Dylan, The Clash, Public Enemy mi se par nişte nulităţi, dar mă rog, fiecare cu părerea lui. Ai să vezi că amprenta pe care o vor lăsa GD şi Radiohead va fi covârşitoare în viitor.

  7. Misu spune:

    Poate va fi, dar noi vorbim de ceea ce a fost si este. Suntem la ora de istorie, nu de astrologie.

  8. Misu spune:

    A, si ti se par niste nulitati cum te pisai odata pe Radiohead, nu? 😀

  9. Floyd spune:

    Dude, ce cauta Hendrix sau Led Zep(probably the most over-rated band of all time) intr-un top numit „10 voci bla bla”? Ah, si GD intr-un top pozitiv? 😛
    Anyway, pe langa artistii evidenti ce au fost enumerati mai sus, as adauga Cohen(sau cum poti sa faci muzica chiar daca ai o voce proasta) considerand ca e cel mai „coveruit” aritst all-time si Nina Simone/Billie Holiday/Ella(in functie de preferinte si orgolii).

    P.S. Oh and comm’on, diferenta dintre psihedelicul facut de Beatles si cel al lui Syd e ca diferenta dintre un cioban care canta la flaut si Chopin 😛

  10. arpagic spune:

    Bre maestre, ti se urcara nemtii la cap? 😛 Daca ai fi urmat linkul, ai fi vazut ca nu e vorba de VOCI adica de cine suna mai frumos (ca asa, ai si tu dreptate, mai bagam un Cohen, un Mercury, un Jeff Buckley, ceva…). Voci apare aici metaforic – e vorba de PERSONALITATI. Cred totusi ca nea Cohen nu se supara pe noi daca zicem ca nu e esential pentru istoria muzicii contemporane (desi e important, parol).
    Iar app de psihedelicismulismulescul Beatlesilor: kay, baietii poate nu aveau sensibilitate astronomica a la Floyd (ooh! your alias lol :P), dar eu doar justificam de ce Barrett e abia pe 11 si nu prinde topul. Eu unul zic ca Beatlesii au plantat samanta, au crescut-o un pic pana i-au dat frunzele si apoi a venit nebunaticul cu Arnold Layne si a avut grija sa-i dea flori. Influenti is toti, dar punctele le iau primii. Parerea mea.
    Acum da-ne si tu o lista, daca nu te superi.

    P.S. Nu te mai lua de Zep, ca il trimit pe baiatul asta dupa tine (uita-te pana la sfarsit :P).

  11. danwhatever spune:

    nu frate, Bob Dylan mi se pare penibil, am ascultat – şi culmea! niciodată nu am reuşit să ascul Like a Rolling Stone până la capăt, atât d emeh mi s-a părut; The Clash îmi zgârie urechea pur şi simplu, iar Public Enemy… well… rapul, alături de manele şi reggaetoane, nu se încadrează în muzică. Părerea mea.

    @Floyd: nu pari un tip prea psihedelic tu de felul tău, aşa că nu îţi mai da cu părerea despre cât de rupători sunt Beatles faţă de PF…

  12. arpagic spune:

    Te rog insistent sa nu alaturi rapul de manele. Pierderea ta daca nu reusesti sa vezi muzica buna indiferent de genul ei.

  13. arpagic spune:

    A, si wtf e un tip psihedelic? Arta poate fi psihedelica, artistul poate fi psihedelic, substantele pot fi psihedelice, dar omul? Does not compute.

  14. Dan spune:

    coaie, muzica psihedelică nu ai cum să o simţi oricum… de exemplu, Mişule, tu niciodată nu o să înţelegi niciodată Tomorrow Never Knows sau Astronomy Domine cu adevărat… just so. Trebuie o percepţie alterată ca să intri pe film. Eu am zis doar să nu mai comentaţi pe seama a cât de buni sunt Beatles sau Pink Floyd din punctul ăsta de vedere. Punct.

  15. Dan spune:

    nu am zis-o cu răutate, by the way, nu am chef de flaming inutil cu voi.

  16. Edy spune:

    Eu cred ca daca nu exista The Clash, Green Day acuma lucrau intr-un depozit de materiale inflamabile, iar cat despre Bob Dylan te inteleg Dan, chiar nu iti place tipul, e normal sa ai si antipatii.
    Si sa imi dau si eu cu parerea despre psihedelism: am avut si eu perceptia alterata si inca o mai am si totusi nu gasesc Pink Floyd a fi psy, nu stiu de ce dar Beatles sunt cu mult mai mult decat niste cantareti care te binedispun sau care te fac sa meditezi profund sunt niste calauzitori in toata puterea cuvantului. Pink Floyd pentru mine nu inseamna decat un predecesor al lui Radiohead.

  17. arpagic spune:

    @edy, vis-a-vis de clash si green day: amen, brotha! 😀

  18. Floyd spune:

    @Dan: Primul lucru la care ma gandesc cand aud un tip psihedelic e epilepsie(oh, and you might consider reading the text twice if you have some understanding issues) 😛 Iar despre cat psihedelic ascult las last.fm-ul sa vorbeasca.
    @arpagic Chiar daca sunt in Nemtia mai tin minte ceva romana(cam ca Raducioiu cand s-a intors din Italia dupa 2 sapt :P) asa ca priveste(de-obicei sensul de baza primeaza in fata metaforei). Anyway nu are rost sa cream un flame pe baza sensului unui cuvant. 🙂
    Topul mai pe seara ca am curs in 5 minute.

  19. arpagic spune:

    @floyd: bafta la curs, dar: citeste linkul ala din articol, stiu ca scrie voci in titlu si stiu ce inseamna cuvantul asta pe romana. si eu am fost nelamurit la inceput daca e vorba de voci sau artisti, dar daca intri pe link totul o sa fie lamurit. si nu, nu insinuam ca ai sindromul raducioiu 😛

  20. Floyd spune:

    Mda, si pe pagina respectiva se face referinta la personalitati, but anyway…
    Here goes it(in no particular order):
    1. Miles Davis (ma mir ca nu a mai aparut in nicio lista)
    2. Leonard Cohen (eu zic ca a avut chiar mai multa influenta decat Dylan avand in vedere numarul de coveruri si de artisti pe care i-a influentat)
    3. Elvis Presley (daca nu era el nu-l aveam pe Banica :P)
    4. Pink Floyd (Vezi PT, RH and any other progressive rock band ever)
    5. Billie Holiday/Nina Simone( you choose)
    6. Beatles (pt ca probabil au o colectie de chiloti mai impresionanta decat Mick Jagger)
    7. Ian Curtis (pt ca Interpol)
    8. Hendrix (pt ca e adevaratul rege al rockului oricat s-ar chinui albii sa-l promoveze pe Elvis)
    9. The Cure (pt ca probabil viata ar fi fost prea plictisitoare fara pokemoni ca Tokio Hotel).
    10. Oasis (pt ca Chris Martin nu ar fi intalnit-o pe Gwyneth daca spala parbrizuri in intersectie)
    Mentiuni onorabile:
    The Velvet Underground pt ca altfel Cobain ar fi trait (degeaba) 😛
    Joe Strummer pt ca punk

  21. blanche spune:

    Imi place topul lui Mircea. Dar mai ales comentariile lui 😛

    Oricum, prima mea reactie la topul lui Dan a fost: PF??!?! Pt ca eu credeam ca e vorba exclusiv de voci, iar PF nu e mare chestie la capitolul asta.

Lasă un răspuns

