Avanpremiera: 2010


Ne asteapta o lista-mamut, asa ca hai sa sarim peste formalitati, okay? Anul trecut am facut o avanpremiera asemanatoare, v-am impartasit sperante, unele realizate (hellooo Avatar, locul unu pe lista din martie 2009), altele nu. Anul asta se anunta cel putin la fel de incarcat calendaristic, insa am vaga impresie ca la anul pe vremea asta (Doamne ajuta!) o sa ne declaram destul de dezamagiti. Cu speranta ca ma insel amarnic, here it goes…

Saptesprezece: Horror high-concept – Daybreakers si Legion

ianuarie, ianuarie

Primul e despre o lume in care vampirii au invins si au devenit mostenitorii de facto ai rasei umane. A doua este despre un razboi intre ostile ingeresti si lumea noastra, unde singura speranta ne este Arhanghelul Mihail (yeah, represent!). Ambele au trailere excelente; sunt sigur insa ca ambele vor fi mai slabe decat trailerele in sine, dar merita sa tinem aprinsa speranta, nu?

Saisprezece: The Social Network (regia David Fincher)

octombrie

Mereu fascinantul Fincher se intoarce cu un film despre povestea adevarata din spatele nasterii… hai, ca stiti voi ce. Pe mine sincer ma intereseaza ideea nasterii unei afaceri high-tech (doar iau nota pe asta, durr :P), dar alaturarea lui Fincher la proiect mi-a asigurat atentia.

Cincisprezece: The Expendables (regia Sylvester Stallone)

aprilie

Holy. Shit. Sylvester Stallone, Mickey Rourke, Jason Statham, Jet Li, Steve Austin,  Dolph Lundgren. Uau. Cred ca nu gasesti atata testosteron intr-o clinica de tratamente hormonale.

Paisprezece: The American (regia Anton Corbijn)

septembrie

Thriller politic cu George Clooney. Plictisitor. Thriller politic cu George Clooney regizat de un fotograf extraordinar. Mi-am luat deja bilet (metaforic vorbind).

Treisprezece: Alice in Wonderland (regia Tim Burton)

martie

Bla bla bla Tim Burton bla bla bla o lume minunata bla bla bla poveste croita perfect pentru stilul lui bla bla bla Johnny Depp e nebun bla bla bla. Bla. (Ador cartea.)

Doisprezece: Shutter Island (regia Martin Scorsese)

februarie

Un thriller de Scorsese are locul asigurat pe lista, insa faptul ca producatorii l-au asezat intentionat astfel incat sa nu intre in cursa pentru Oscaruri e motiv suficient de pesimism.

Unsprezece: Harry Potter and the Deathly Hallows, Part I (regia David Yates)

noiembrie

Si uite asa, au impartit cartea in doua filme. Dar, daca am stat 8 ore incontinuu sa citesc cartea atunci cand a aparut pe net doar ca sa fiu sigur ca o termin inainte sa se lanseze oficial, atunci fiti siguri ca o sa ma uit si la filme. (In caz ca va intrebati ce rost a avut gestul meu: una din problemele mele de natura psihologica este ca, daca asist la inceputul unei povesti, TREBUIE sa stiu cum se termina. TREBUIE!)

Zece: The Green Hornet (regia Michel Gondry)

decembrie

Nu e tocmai supererou, nu e tocmai detectiv, dar e regizat de Gondry si jucat de Seth Rogen asa ca, de ce nu?

Noua: The Tree of Life (regia Terrence Malick)

nu se stie data de lansare

Unul din cei mai retrasi si mai excentrici regizori revine (se zvoneste) cu un film despre care se stiu prea putine (si chiar si informatiile acelea sunt foarte vagi si ciudate).

Opt: Comedii high-concept – Youth in Revolt, Cop Out, I Love You Phillip Morris, Hot Tub Time Machine, Your Highness, MacGruber

ianuarie, februarie, februarie, martie, februarie, octombrie, aprilie

Un pampalau (=Michael Cera, cine altcineva?) care isi creeaza o personalitate alternativa cat se poate de badass. Bruce Willis si Tracy Morgan (!!!), politisti nebuni intr-un film de Kevin Smith care s-a numit initial A Couple of Dicks.  Jim Carrey si Ewan McGregor intr-o poveste reala despre gay si inchisori. O masina a timpului intr-o cada de jacuzzi. O comedie cu drogati in Evul Mediu, in care doi cavaleri (James Franco si Danny McBride) sunt salvati de doua printese (Natalie Portman si Zooey Deschanel). Un film bazat pe un skit SNL.Anul trecut, comediile high-concept au variat de la slabe rau (Year One) la acceptabil de bune (Bruno), dar asta nu ma face sa imi pierd speranta.

O MASINA A TIMPULUI INTR-O CADA DE JACUZZI DOAMNE CAT DE TARE!

Sapte: Prince of Persia: The Sands of Time (regia Mike Newell)

mai

Filmul o sa suga, vorba americanului, dar adoooor jocul asa ca evident ca am sa fiu acolo la premiera.

Sase: Toy Story 3 (regia Lee Unkrich)

iunie

Hai mai, un film Pixar primim si noi pe an, cum sa nu il punem pe lista?

Cinci: Kick-Ass (regia Matthew Vaughn)

aprilie

Un film cu supereroi pentru noi, astia fara superputeri. O filosofie de viata demna de urmat in Romania basescianista: I cannot fly, but I can kick your ass. (Cred ce pentru pro-basesti, e mai degraba I cannot think, but I can kiss your ass.)

Patru: Iron Man 2 (regia John Favreau)

mai

Un riff de Black Sabbath si gata.

Trei: Black Swan (regia Darren Aronosfky)

nu se stie data de lansare

Daca sunteti cititori fideli, stiti ce fan Darren Aronofsky sunt, asa ca e clar ca am sa devorez filmul asta cum apare. Cum sa va conving insa pe voi sa va uitati? Pai, partea potential rea este ca e un film despre balet. Partea potential buna este ca joaca Natalie Portman si Mila Kunis. Si da, Elbule, au o scena de sex impreuna. Asa ca daca va plac balerinele lesbiene…

Doi: Inception (regia Christopher Nolan)

iulie

Vreau sa vad filmul asta dintr-un singur motiv: sa imi dau seama ce mama naibii se petrece in el. Nici sinopsisul oficial, nici trailerul de mai sus nu ma ajuta cu mai nimic. In orice caz, este un thriller SF cu buget mare pe care Christopher Nolan nu avea cum sa il faca daca nu castiga TDK un gazilion de dolari. Si banii aia cheltuiti nu au fost aruncati degeaba – uitati-va doar la distributie: Leonardo DiCaprio, Marion Cotillard, Cillian Murphy, Ellen Page, Joseph Gordon-Levitt, Ken Watanabe, Tom Hardy, Michael Caine. Uau indeed.

Unu: Scott Pilgrim vs. The World (regia Edgar Wright)

nu se stie data de lansare

Pe lista de anul trecut, l-am pus pe locul doi. Tot atunci, spuneam despre el ca este „adaptarea unei benzi desenate. Banda pe care as cataloga-o folosind cuvintele awesome, fucking awesome, fucking sweet, oh my God this is so awesome, sau o permutare a acestora. Nu serios, cititi-o, are un umor atat de delicios si de molipsitor, e atat de suprarealista si uneori atinge niste note sentimentale atat de puternice…” Bineinteles, nu mi-am schimbat parerea. This movie will own.

28 Responses to Avanpremiera: 2010

  1. blanche spune:

    Din astea eu vreau sa vad:
    Alice in Wonderland, HP (Ofc. Motiv? Il folosesc pe cel pe care l-ai folosit si tu), Youth in Revolt, Kick Ass, IM2, Black Swan (subiectul…mmmm…. – adica de bine), Scott Pilgrim si, eventual Inception.

    Good job! 🙂

  2. theval spune:

    Clash of the Titans, ceva?… de`abia astept: hmm, cam toate.

    • 2189km spune:

      eu cam asteptam Clash of the Titans de cand s-a anuntat acum un an jumate, fiindca am copilarit cu originalul, dar ultimul trailer mi s-a parut atat de banal si de neinteresant (in afara de Kraken), incat l-am omis intentionat. tot asa, trailerul de la The Wolfman m-a plictisit teribil si m-a facut sa-l omit de pe lista. o singura omisiune am facut din greseala si o regret: Tron Legacy. Dar asta oricum apare in decembrie, asa ca…

  3. theval spune:

    originalul de la Clah of the Titans fiind? scuza`mi nestiinta.

  4. theval spune:

    Inca o chestie… daca trailerul unui film e plictisitor, asta nu inseamna ca filmul nu merita vazut.

    • 2189km spune:

      Dat fiind ca pot spune fara prea mult dubiu ca am vazut mult mai multe trailere decat tine, tin sa remarc urmatoarele:
      Filmul oribil poate beneficia de un trailer genial (exemplu recent: Terminator Salvation). Filmul grozav poate suferi de pe urma unui trailer banal (exemplu relativ recent: In Bruges). Deci, calitatea unui trailer nu reflecta neaparat calitatea filmului, asa cum calitatea unei reclame nu reflecta calitatea produsului (vezi Teletech).
      In schimb: trailerul e facut intocmai ca sa iti distraga atentia de la calitatea produsului final si ca sa iti atraga atentia exclusiv asupra aspectelor lui pozitive. De-asta de exemplu trailerul de la In Bruges este nefericit, pentru ca nu pune in evidenta dialogul superb si interactiunea dintre personaje, ci insista asupra actiunii si pac-pacurilor. Or, In Bruges nu e un film de actiune remarcabil, dar exceleaza tocmai la capitolele dialog si personaje. Deci, trailerul nu vinde marfa bine.
      Pe de alta parte, un film exclusiv de actiune si aventura cum e Clash of the Titans ar trebui sa aiba un trailer care sa-ti puna sangele in miscare, sa-ti dea emotii, sa-ti sugereze ca filmul adevarat o sa pompeze adrenalina in tine pana o sa crapi. Trailerul de la Clash nu face asta. M-a plictisit. Compara cu trailerul de la Sands of Time, care chiar m-a pregatit pentru actiune si aventura.
      Daca vrei sa discutam trailere, putem face asta toata ziua. Am zis, cu exceptia omisiunii lui Tron Legacy, tot ce am scris in articol am scris cu cap, si pot sa motivez fiecare cuvant, daca chiar vrei sa intram in jocul asta.

  5. theval spune:

    1) De ce nu faci un update in cae sa adaugi Tron Legacy?
    2) Chiar nu mi`a trecut prin cap sa caut un film cu acelasi titlu.
    3) Ar fi trebuit sa incluzi in articolul asta numai filmele pe care le consideri bune. Am observat ca Sands of Time nu se numara printre ele. Vad ca ai asezat filmele in Avanpremiera 2010 in functie de trailer, adikca de reclama, nu de film in sine.

    • 2189km spune:

      Cum as putea sa stiu daca un film o sa fie bun sau nu? Doar nu sunt oracol.
      Asta nu e un top al celor mai bune filme, pentru ca nu am cum sa le judec fara sa le vad, in mod evident. Asta e un top al celor mai asteptate filme din punctul meu de vedere, iar asteptarea se poate baza pe reclame si promovare pe de o parte, si pe interesul meu fata de o anumita poveste (ex: Sands of Time), un anumit regizor (ex: Black Swan), un anumit concept (ex: Hot Tub Time Machine) sau o combinatie a celor de mai sus (ex: Scott Pilgrim), pe de alta.
      Observ ca te tot legi de articolul asta fara sa judeci inainte sa ataci. Incearca sa citesti definitia expresiei „internet troll”, apoi sunt bucuros sa te lamuresc despre orice problema ai cu lista mea.
      Daca tii neaparat, mai tarziu am sa adaug si Tron Legacy.

  6. theval spune:

    Nu am zis ca esti oracol. Voiam sa zic: filmele despre care tu crezi ca vor fi bune. Daca as crea vreodata vreo avanpremiera, aceasta ar contine nu filme asteptate, ci filme asteptate de mine.

    • 2189km spune:

      pai da, astea sunt filmele asteptate de mine. si am motivat de ce le astept pe astea, si nu pe altele (gen Clash sau Wolfman). sunt numeroase filme pe care nu le-am inclus pentru ca fie nu stiu ca urmeaza sa apara, fie nu ma intereseaza, desi pe altii poate i-ar interesa. sunt sigur de exemplu ca filme gen Shrek 4 sau Eclipse vor face ravagii la box office, dar pe mine ma lasa rece existenta lor si nu am sa depun niciun fel de efort pentru a le vedea, desi altii se vor calca in picioare ca sa faca rost de bilete.

  7. theval spune:

    hmm. bine.

  8. crysty spune:

    cand a aparut filmul harry potter 7 si nu astiti de inde sa fac si eu rost de el:D multumesc anticipat

  9. briza spune:

    „kick-ass” tocmai a avut premiera in week-end-ul asta. wanna go? 😀

  10. Edy spune:

    Am fost de vineri la Kick-ass 😀 Mi-a placut foarte tare dar am ramas oarecum dezamagit de audienta din sala… Adica nu am fost decat eu cu un prieten si o familie de englezi cu un copil foarte mic, in jur de 7 ani cred ca avea. Mi s-a parut ciudat ca la asa o premiera sa fie 4,5 oameni prezenti :)) E bine ca totusi a rulat 🙂

  11. briza spune:

    ah, ai fost deja… eu astept sa ruleze la Cinema Pro ca sa ma duc…

  12. 2189km spune:

    Carnet de note pentru filmele vazute pana acum:
    (in ordine cronologica)
    Youth in Revolt 7
    Daybreakers 6.5
    Hot Tub Time Machine 7.5
    Kick-Ass 8
    Iron Man 2 7.5
    Filme pe care am uitat sa le pun pe lista ca idiotul:
    Date Night 7 (10 pentru Tina Fey si Steve Carell, 9 pentru James Franco si Mila Kunis, 8 pentru Mark Wahlberg si 5 pentru poveste)

  13. Edy spune:

    Carnet de note pt filme vazute pana acum:
    Clash of the titans 5
    Kick-ass 8
    Iron Man 2 9
    Hot Tub Time Machine 7
    Kapitalism: reteta noastra secreta 8
    Shutter island 5

  14. 2189km spune:

    Doamne, am uitat ca fraierul tocmai CEL MAI BUN FILM AL ANULUI:
    Exit Through the Gift Shop 10

  15. Edy spune:

    Si eu am uitat de Eu cand vreau sa fluier, fluier. Cred ca e de 8 :-/

  16. miaunell spune:

    Kick-ass: 5
    Iron-man 2: 9
    Youth in Revolt: 8
    Daybreakers: 7
    How to train your dragon: 9.5

  17. miaunell spune:

    Ah da si Alice in wonderland: 7(pt prestatia lu’ Depp ca altfel :-j)

  18. You need to take part in a contest for one of the greatest blogs on the internet.
    I’m going to recommend this site!

Lasă un răspuns

