LOST pentru toata lumea


Nu sunt mare fan al serialelor si tocmai d-asta cele pe care le urmaresc pot sa le numar pe degetele de la o mana ce indica „peace” adica Lost si South Park. Acum ca Lost s-a terminat nu mai ramane decat south park care oricum e in vacanta. Insa nu asta conteaza, ceea ce conteaza este ca dupa atata timp de vizionat lost (3 ani?) m-am hotarat sa scriu primul meu articol despre acest serial minunat, articol pe care va invit sa il lecturati alaturi de cana cu cafea/ceai la ora 5.

Wow, a trecut atat de mult din momentul in care m-am apucat sa vizionez Lost, aproape ca nu imi mai aduc aminte. Eram clasa a 11-a si toti amicii mei, printre care si colegul de redactie, erau foarte ingandurati cu privire la ce va face „monstrul”, care e treaba cu flashforwardurile sau de ce are Jack barba. Ma uitam la ei cum se contreaza in cadrul unei aparent banele discutii despre o insula si un Los Angeles necuprinzator pentru 6 personaje pierdute in complexitatea vremii. Ce sa mai zic, nu pricepeam nimic, dar modul in care se inversunau era asemanator pensionarilor ce discuta politica si asta m-a atras la ei. Mihai a fost primul care mi-a zis calm si cu o privire patrunsa de baiat constiincios ce se pregatea pentru olimpiada la fizica: „Edy trebuie sa te uiti la lost.” Eu in prostia mea de atunci nu ma uitam la Lost tocmai pentru ca ei se uitau la Lost si nu vroiam cu nici un chip sa devin ca ei. Dar blogul sublocotanentului de pluton din Targoviste mi-a reatras atentia asupra acestui subiect de importanta vitala pentru contuinuitatea propriei mele vieti. Imi aduc aminte si acum cum niste pasionati reusisera sa comenteze la un articol de 2 randuri de 80 si ceva de ori. „Doamne, astia sunt disperati”, mi-am zis atunci; si deodata mi-am schimbat mentalitatea si am  gandit altfel decat normal: „Hai sa fiu si eu disperat!”

Si m-am apucat de Lost, fa rost de el de unde poti de pe CDuri, torrente, dc++ si alte surse alternative care nu mi le mai aduc aminte. Am luat primul sezon gandindu-ma ca hai ca ma uit si eu la 2-3 episoade si dupa le zic ca mi s-a parut o prostie, ce poate sa fie asa de nefolositor, la urma urmei 120 de minute pot pierde fara folos zilnic. Si m-am uitat la primele 5 episoade in ziua aia. Mi-a placut foarte tare subiectul, ideea de a trai pe o insula si da, mi-a placut foarte mult Locke. Asa ca am continuat sa privesc, sa vizionez si sa tot privesc la Lost in zilele urmatoare, imi aduc aminte ca vazusem intr-o zi mai bine de 10 episoade. La urma urmei, miza era imensa trebuia sa vad 3 sezoane si ceva in 3 saptamani pentru a-i prinde pe ceilalti din urma si pentru a ma putea inversuna si eu in contrele lor ce altadata pareau atat de plictisitoare. Am incercat intr-o zi cand eram pe la sezonul 2 sa intru in discutie cu ei pentru prima data pe tema subiectului de Lost. Nu va puteti imagina cat de mult m-au luat peste picior: „pai tu baiete esti in urma rau bai tata, nu stii ca Dharma Initiative au culorile lui Juventus pe sigla. Hai gata cu spoilerele, treci si mai vizioneaza niste episoade daca vrei sa fii incruntat cu noi”, ma rog vorbele nu erau chiar astea dar cam asta exprimau.

In fine, reusisem. Vazusem toate episoadele dintr-o inversunare proprie, dintr-un orgoliu prostesc de a ajunge „la zi” cu episoadele si pentru a le da peste nas luzarilor care nu ma credeau capabil de asa ceva. „Pai bai tata, eu am crescut un paladin la level 70!! Iubesc plictiseala, ador rabdarea si ma spal cu graba pe mainile murdare de untul de la floricele. ” Eram atat de mandru de mine si de ceea ce realizasem incat abia asteptam urmatoarea zi de scoala pentru a le vorbi colegilor despre ce se intamplase in mintea mea si in mintea lui Sawyer cand s-a aruncat din elicopter. Si, ajuns la scoala ce sa vezi, incepusem si eu sa inteleg cu ce se mananca ideea episodului si cand colo Mihai vorbea despre teoriile sale citite pe net in vacanta anterioara de vara despre numerele blestemate din Lost si despre comentariile lui veverita_bc. Eu eram total descumpanit: „Pai stai asa, m-am uitat Lost. Acum ce mai vrei? Sa ma documentez si in plus?! Las-o balta.” Simteam ca pierdusem vremea degeaba. Cu ce m-am ales? Cu un timp petrecut in fata calculatorului urmarind un chel cu o valiza cu cutite, un ochelarist stand intr-un buncar un sezon intreg, niste numere fara sens pe care am fost nevoit sa le invat pe de rost. Nimic folositor! Dar stai, Mihai vine cu argumente pertinente pentru explodarea vasului si moartea lui Michael, saritura lui Sawyer din elicopter nu mai pare numai o simpla cascadorie ci un motiv filosofic, si la urma urmei parca si pistruii lui Kate isi au propriul lor scop. Atunci am realizat ca tocmai acest aspect este de admirat la Lost: nu actiunea in sine si modul de viata de pe o insula face din acest serial unul excelent, ci intrebarile pe care trebuia sa ti le pui si mai presus de toate discutiile care se iscau si de cele mai multe ori duceau la un raspuns initial inimaginabil dar total agreat de noi toti.

De cand am avut aceasta revelatie pot spune ca incepusem sa privesc Lost cu atentie si fara sa ma gandesc ca aveam intr-adevar un scop in a-l privi. Pur si simplu incepusem sa ma uit de placere si incercam adesea sa ma pun in pielea personajelor gandindu-ma cum as putea sa reactionez eu in situatia lor si ce personaj as dori sa supravietuiasca mai departe. E pacat ca nu a tinut decat 6 sezoane si imi pare nespus de rau sa vad ca s-a terminat. Finalul trebuie sa recunosc ca a fost unul maret si ideea de purgatoriu (care oricum mi-a circulat adesea prin minte) mi-a stors o lacrima la sfarsit facandu-ma sa ma simt implinit cu destinul meu de muritor.

P.S. Acest articol poate fi citit de oricine chiar daca a urmarit sau nu Lost

P.S. 2: Tin pe teava inca un articol despre Lost, un articol care probabil va fi inteles doar de cei ce au fost pasionati de serial 🙂

3 Responses to LOST pentru toata lumea

  1. miaunell spune:

    primul PS trebuia sa fie intro :)) oricum frumos. poate cand o sa am timp o sa ma uit si eu la el 🙂 sa devin si eu un „disperat” ^_^

  2. 2189km spune:

    Doi ani, amigo 🙂

    A, si aia cu veverita_bc (un erou!) mi se pare ca era o gluma pe care o facuse el intr-o subtitrare, cand a facut reclama pe fata la Dorna 😀

  3. briza spune:

    wow, chiar te-a impresionat profund serialul asta…

Lasă un răspuns

